söndag, juli 29, 2007

I'm out of touch

Fan, min data e helt knäpp. Kommer inte in på msn, blogger m.m. Vet inte vad som är fel, men det hände efter att mamma kopplat bort strömmen till datan innan vi åkte på semester, åskparanoid...... datum, tid osv. är fel, har testat att stänga av brandvägg, hjälpte ej, har hittat ett sätt att komma åt mailen så Niffs får lägga upp blogginlägg åt mig. Sen har jag inte fått använda datorn så mycket heller, idag köpte nämligen brorsorna nya dataspel.....
Försöker för tillfället ladda upp bilder på bilddagboken, som alltid går det seeeegt med denna datan.
Idag har vi i alla fall varit runt på lite olika ställen, först rea på intersport, hittade nada, sen åkte vi till freeport, köpte en handväska och ett halsband, vi tog en fika ute på mc donalds, jag tog en såndär cornette mcflurry jordgubb, lillebrorsan tog äpplepaj, den andra cola, brorsan tog mjukglass, pluspappan kaffe, och mamma och kita hade stannat hemma. Jaja, ointressant information. Sen åkte vi till kungsmässan, där köpte jag ett halsband på glitter för 15 kr =)
Sen handlade vi mat, jag slängde ner marinerade vitlöksklyftor och apelsinchoklad ;)
Bra att handla med pluspappan för han kan ju änna inte säga nej haha.
Kvällen har spenderats med en bra bok (nobels testamente av liza marklund), god mat (kyckling, sallad, ris, potatis, currysås, sötsursås) samt filmen sahara + nån pang pang film som jag inte vet vad den hette.

Lite roliga konversationer/händelser från dagen -

Jag ser att albrektsguld har kataloger och ska rycka tag i en, brorsan får nästan tag i min arm och säger typ fan jag hade dej nästan, jag skrattar och visar att jag bara skulle ha en katalog, han vet hur det e att gå i smyckesaffärer med mig,hahahaha....

Jag dyker in i en smyckesaffär på freeport, 30 sekunder senare typ dyker brorsan upp och säger
- Du får inte försvinna så där
- Jag har mobilen på mig
- Ge mig den ifall du kommer bort igen
HAHAHAHA, taskit :P

Jag springer in på rean på glitter en stund senare kommer brosan och pluspappan
Brorsan - Ska vi släpa ut henne?
HAHAHA!!

Efter vi har handlat råkar jag skada dennis, han visar med gester att han inte tänker prata med mej mer (detta har hänt förut), jag pratar med honom, han skriver tbx med hjälp av mobilen (hur orkar han ?), när vi kommer till bilen säger han nått när vi 2 hoppat in i bilen, jag börjar skratta han säger DAMIT!!

Puss på er, there is more to come! /sparks via niffs

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gah, vad jobbigt med en strulande dator! Skönt att du kommer åt posten i alla fall.

(Mmm... marinerade vitlöksklyftor)

niffin sa...

Hur gick det på havet? Mycket regn?

(Vilken god mat du skriver om! :P~~)