måndag, juli 30, 2007

Tjejsnack - 3 veckor

Vecka 31 - Fordon

Har du körkort och hur länge har du haft det? Om inte, ska/vill du ta? Motivera!
Nej men jag övningskör då och då :) Bra att ha körkort sen, är ju inget av bussar precis ;)

Äger du en bil, vilket märke? Om inte, skulle du vilja ha en bil om du hade körkort? Motivera!
Nej men pappa har en Volvo som jag valt färgen på hehe, RÖD! Själv vill jag ha en Volvo Cab, en sån som blir vanlig bil på vintern, en röd helst, dem är snygga och bil tkr jag nästan är ett måste när jag blir vuxen eftersom jag inte gillar bussar.

Vilken är din favoritbil? Motivera!
Volvo ska det vara, svenskt och säkert hehe :) Ne men jag gillar Sedan bilar som är enkla i designen.

På vilka sätt tar du dig oftast fram?
Bil, buss, spårvagn.

Vilka fordon har du åkt/skulle vilja åka? (Ex. bil, båt, buss, flyg, spårvagn osv...)
Har åkt bil, buss, spårvagn, tunnelbana, tåg, båt/färja, flyg, moppe, häst&vagn haha.....kanske vill testa motorcykel nångång, skulle vilja köra racingbil nån gång också.


Vecka 30 - Underverk

Vilka av Sveriges 7 underverk har du besökt/vill besöka?
Har besökt Göta kanal, Turning torso, Öresundsbron och Globen, skulle vilja besöka ishotellet, skeppet och ringmuren åxå.

Vilka av Världens 7 underverk har du besökt/vill besöka? Skulle vilja besöka framför allt coluseum, machu picchu, taj mahal och den kinesiska muren.

Vilken plats/byggnad skulle du vilja kalla ett riktigt underverk och varför? State Capitol i Jackson, Mississippi e grymt vackert, området kring garda sjön i Italien är väldigt vackert, Toscana i Italien är också fantastiskt, Seattle tycker jag är en underbar stad :)

Vilken artist skulle du kalla för ett riktigt underverk och varför? Frank Sinatra har gjort mycket otroligt, sen tycker jag att bandet The Corrs är ruskigt bra och har fört vidare irländsk musik på ett bra sätt.

Har du gjort något som i dina ögon är ett underverk, vad? Har gjort saker som varit underverk för mig men kanske inte för världen.


Vecka 29 - Vad har du alltid hemma?

I skafferiet? Managrynsgröt, mjöl, bönor.....

I kylen? Grönsaker, ketchup, mjölk, yoghurt, becel.....

I frysen? GLASS!!! Bröd, bär, hemlagad fryst mat, kycklingfileér.

I kryddhyllan? Örtkryddor, kanel, vitlök, vitpeppar och en massa annat.

I fruktskålen? Bananer, äpplen.

Inga kommentarer: