lördag, mars 24, 2007

Livat i luckan

Haha, på snf:s hemsida finns det ett test där man kan se hur mycket man bidrar till växthuseffekten och jag gjorde det härom dagen och blev väldigt chockad över resultatet att jag bidrog mer än medlesvensken.
Idag pratade jag med pappa om hur mycket bil han trodde att jag åkte per år och han sa samma antal km som jag fyllt i första gången. Sen fyllde jag i det med hans siffror och han fick mindre än mig! Helt galet, han åker mycket mer bil än mig! Jag kanske har lite mer flygtid än honom men annars är han ju mycket värre än mig! Men i testet hade jag ju kryssat i att han hade bil och då fick man en till sida där man skulle kryssa i vad den drevs av och storlek och sånt...det hade ju inte jag fått göra, så den bara antog att jag mest åkte i bensin bil vilket jag inte gör eftersom jag nästan bara åker i pappas bil och den går på biogas.
Så jag gjorde om testet med mina siffror men fyllde i att jag visst hade en egen bil och att den gick på biogas och då fick jag mindre än pappa *puh*, vi fick dessutom båda under den hållbara nivån så vi är absolute inga miljöbovar!!!!
Så ni som kör bensinbil kan nu lägga till på erat samvete att ni med största sannolikhet bidrar på tok för mycket till växthuseffekten och att ni säkert har en och annan isbjörns liv på erat samvete! (Dem drunknar när isen smälter).
Så om alla skaffar en biogas bil blir allt mycket bättre! Fy på er!
Gör testet och avlägg ett klimatlöfte här.

Inga kommentarer: