tisdag, juli 13, 2010

Jag ska på Arvikafestivalen jag ska skrika mig hes och vara full och galen!

Hej! Imån sticker jag till de värmländska skogarna för att stanna tills Söndag. Förhoppningsvis blir det massa bra musik, trevliga människor, intressanta samtal, roliga händelser, minnen för livet och mycket mer! Min första festival så nerverna är där men det ska nog gå alldeles, alldeles utmärkt! Mest orolig över alla tung packning...har försökt packa så lite som möjligt, har inte med mig mycket kläder eller hygiensaker. Just the basics. Men mat och alkohol både väger och tar plats. Sovsäck och liggunderlag är väldigt otympligt. Har även en campingstol så man slipper sitta på marken hela tiden. I matväg har jag frukost = bröd och tubost. Har även kakor, lite barnmatsburkar, äpplen, minitomater.....sen kommer jag köpa snabbmat där =) Har även typ 6 burkar cider och 2 liter vin, ska nog klara mig rätt så bra på det =)

Bussen upp tar typ 4 timmar tror jag, kommer dit vid 3 tror jag. Imorgon blir det väl till att chilla och träffa folk, på torsdag drar själva festivalen igång! På söndag åker vi hem. Kommer nog gå på en hel del spelningar men bl.a. Familjen, Kent, Maskinen, Timo, Robyn, Takida, Shout out louds, Oskar Linnros...
Lovar att berätta allt när jag kommer hem!

Så här ser väderprognosen ut...


Yr.no                                                           SMHI

Tisdag - Regn på förmiddagen, 28 grader.    Runt 20 grader, regn fram tills mitten på eftermiddagen.
Onsdag - Inget regn, 22 grader.                    Samma.
Torsdag - Regn, 26 grader.                          Samma. 
Fredag - Inget regn, lite moln, 24 grader.      Samma.
Lördag - Lite regn, lite moln, 23 grader.       Lite regn, 20-21 grader, lite moln.

Hoppas nog på Smhi imån faktiskt, skönt med lite svalare när man ska bära. Regn blir det nog hur som helst, men bättre imån än på någon av festivaldagarna. Annars ser det väl bra ut :)

Ha det bäst och håll tummarna för mig! Kraaaam!

1 kommentar:

ja sa...

Härligt! Du kommer inte bli besviken! Missa inte Robyn bara :)