onsdag, juli 21, 2010

Arvika dag ett (Tisdag) - Nu blir jag säkert kär i dig

På tisdagen var det äntligen dags för avfärd mot de värmländska skogarna. Vi åkte med festivalbussen vid 11 tiden, jag var ganska trött och halvsov en bra bit vilket var skönt. Något som var mindre skönt var lukten som kom varje gång någon spolade på toan, usch! Väl framme så var det kön till incheckningen som gällde. Den var lång och seg men vi var glada över att vara framme och det var skönt att få sträcka på benen. Polisen körde en del koll på alkohol men vi slapp undan, tror dom mest tog dom som hade alkoholen tydligt framme typ flak och sånt. Vi var ju dock några i vårt sällskap som var 20 så dom fick hålla våran för säkerhetsskull. Sedan fick vi våra band och efter det var det en ny kö, bagaget skulle kollas efter farliga föremål. Jag hade inget farligt, fast egentligen hade jag barnmat vilket man inte får ha för det är glasburk men det tänkte inte jag på och dom upptäckte den inte :) Väl inne så letade vi upp en plats som var ganska tom då och som inte låg mitt i centret av campingen, vilket vi uppskattade sen då leran blev mycket värre på en del andra ställen. Vi satte upp tälten, bytte om till svalare kläder, hämtade vatten och chillade. Det börjades dricka en del och vi träffade lite nytt folk. Lite senare gick vi runt lite på området och jag och J hittade ett gäng med killar som hade vattenpipa, den var dock inte igång än så vi bestämde oss för att återvända ditt senare. I vårt camp hade vi fått nya gäster, 3 killar från Stockholm. En av dom, D, bjöd mig på vin. Han, jag och J drog senare till vattenpipan och satt där och hade det trevligt och lärde känna killarna i det campet. L dök också upp men både L och J försvann rätt tidigt. Mina vänner poppade in ibland men var mestadels ute på egna äventyr. Jag och D satt länge och snackade, drack lite vin, rökte lite vattenpipa och tittade på stjärnorna. När det blev kallt så kurade vi ihop oss under min sovsäck. Vattenpipe killarna hade bra musiksmak också så det var väldigt trevligt att sitta där. Tror jag gick och la mig vid fyra.







Här kommer en liten förklaring till namnen som jag tänker förkorta i Arvika inläggen för att det blir lättare att skriva då.
J = Min bästa vän Johanna som jag delade tält med.
Bögen = Isak, Johanna kille som jag också delade tält med, han kallas Bögen i vårt gäng :)
Bananen = John som inte tycker om bananlikör ;)
Mr.H = Jonas aka Mr.Hackzor.
D = Dennis, stockholmare från ett annat camp.
L = Tjej i vårt camp, heter egentligen Linda.
Gunnar = Thomas, också vårt camp.
Tysken = Tysk kille i vårt camp.
Linus = Kille i vårt camp.
Marko = Kille i vårt camp.
R = Rickard, kille i campet bredvid.
Värmlandscampet = Campet bredvid som Rickard tillhörde.
Vattenpipecampet = Där vi rökte vattenpipa, egentligen kallades dom för Camp Husqvarna.
Bella = Isabella, go skåning.
Sara = Ännu en gå skåning.
Camptain Morgan = Namnet på vårt camp.

1 kommentar:

Thina sa...

Det ser ut som att duden i fjärde bilden dricker kiss. Det gör han inte va? Fast å andra sidan... jag kan inte påstå att jag skulle bli allt för förvånad :D