måndag, juli 26, 2010

Arvika dag fem (Lördag) - Riverside Motherfucker

Lördagen började med ett ihållande regn, jag var kissinödig och hungrig men hade inte min regnjacka i Rs tält och ville inte blöta ner min tjocktröja så jag låg och somnade om så gott det gick. Sjukt skönt att få sova ensam på en luftmadrass med riktig kudde efter flera nätter på liggunderlag och en tröja som kudde. Efter ett tag kom R och la sig igen så vi låg och snackade och mös lite. Senare hör vi att nån frågar efter R utanför, hon frågar även om han har en tjej där inne, R öppnar tältet och en fnissande L springer iväg :P När det regnat klart fick ja äntligen kissa och käka lite. De kom också lite sköna snubbar till vårt tält som nog legat och druckit i sitt tält under regnet. De hade med sig baginbox så jag fick hjälpa dom att dricka av den :P Dom trodde även att jag och bananen var ett par, de diskuterade nämligen hur många bananen legat med och jag stod bakom honom och en av killarna bara det är synd om dig typ, bananen försökte nämligen lura dom att han legat med typ 60 brudar, men ja förklarade att vi inte var något par haha. Jag gick och kissade med dessa killar vid pissestaketet, kom även nåra göteborgare då men dom var några år yngre så vi hade nog inga gemensamma bekanta eller så. Sen hängde jag lite i Rs camp, deras partytält var man tvungen å tömma på vatten hela tiden för att det inte skulle rasa ihop och det stod väldigt snett, likosm lutade. Första bandet för dagen blev Den svenska björnstammen, konserten var grym, de andra va tråkiga och satt därbak men ja va framme och hoppade för fullt, svettigt! Innan blev det lite pasta också. Sedan såg jag en låt av Shout out loud, hittade sedan Bella och Sara och gick tbx med dom. Sedan blev det häng i campet, blev väl lite dricka och sånt. Åt lite barnmat också om jag inte minns fel :) Sedan blev det teddybears, grym konsert! Vi stod långt fram i början men orkade inte trängas så vi gick bakåt så vi fick mer svängrum att dansa. Sedan var det vidare till Babyshambles, fucking underbart! Dom kom, inte ens speciellt sena var dom så bara det var grymt, Jag och J tryckte hos framåt hela tiden så stod efter ett tag rätt långt skrek och hoppade och njöt av en grym konset. Trots att de säkert var påverkade så spelade dom grymt, sen är det så kul att dom dricker och röker på scenen och e så chill. Dom har inte pauser mellan låtarna på samma sätt som vanliga artister har utan gick runt och drog lite gitarriff och rökte lite haha. Sjukt bra :) Efteråt så gick en del men vi stannade kvar och kom nästan längst fram, efter ett tag kom Pete och även resten av bandet tbx. Pete bad dom sätta på mikrofonen, han berättade att polisen stod utanför och undrade om någon hade en bil haha. Sedan stanade dom väl runt en kvart på scenen och efterfestade typ haha, var sjukt nära, så jäkla underbart, mäktig känsla. Festivalhistoria =) Dom fick typ tvinga honom av scenen. Vi var lyriska efteråt! När vi kom tbx te campet så började jag supa haha blev rejält dragen den kvällen och hade sjukt kul. Bl.a. så fick jag hjälpa några norskar att slå sönder deras camp, haha kul =) Hittade mig också en wingman som fixade mej hångel sen fixade jag lite hångel på egen hand, ska man gå crazy kan man lika gärna göra de sista kvällen då man aldrig mer behöver träffa nån igen haha :D Hoppade även i Rs tält och försökte väcka honom, gick halv bra, sen somnade ja nästan där men kände att ja va för full för att sova så jag skulle ut igen, då hade ja druckit vin inne i tältet så ja ramlade typ ut haha, måste varit en rolig syn. R och dom drog senare hemåt så vi hittade en påse bib i deras camp haha, najs. Sedan gick jag även in i mitt tält för att jävlas med bögen haha. Gud vad jag skrattade den kvällen åt allt och alla haha. Sov inte många timmar den natten trots att jag gick och la mej för att ja tänkte jag skulle nog behöva sova lite iallafall.




Här kommer en liten förklaring till namnen som jag tänker förkorta i Arvika inläggen för att det blir lättare att skriva då.

J = Min bästa vän Johanna som jag delade tält med.

Bögen = Isak, Johanna kille som jag också delade tält med, han kallas Bögen i vårt gäng :)

Bananen = John som inte tycker om bananlikör ;)

Mr.H = Jonas aka Mr.Hackzor.

D = Dennis, stockholmare från ett annat camp.

L = Tjej i vårt camp, heter egentligen Linda.

Gunnar = Thomas, också vårt camp.

Tysken = Tysk kille i vårt camp.

Linus = Kille i vårt camp.

Marko = Kille i vårt camp.

R = Rickard, kille i campet bredvid.

Värmlandscampet = Campet bredvid som Rickard tillhörde.

Vattenpipecampet = Där vi rökte vattenpipa, egentligen kallades dom för Camp Husqvarna.

Bella = Isabella, go skåning.

Sara = Ännu en go skåning.

Camptain Morgan = Namnet på vårt camp.

1 kommentar:

Anonym sa...

Amiable brief and this enter helped me alot in my college assignement. Gratefulness you for your information.