lördag, juli 24, 2010

Arvika dag tre (Torsdag) - Dancing on my own

På torsdagen började festivalen på "riktigt" i form av att festivalområdet öppnade och konserterna började. Dagen började soligt och vi satt i vårt camp och hängde, plötsligt upptäcker tysken att det ligger en främling i tältet och sover. Sjukt kul var det, garvade som fan. Han låg och sov så sött och hade gjort sig hemmastadd på liggunderlaget. Att han hade kommit in i tältet utan att vi såg honom var ett mysterium, vi hade ju suttit där hela tiden. Vi väckte honom och han ramlade typ ut bakvägen. Senare fick vi reda på av våra tältgrannar att han gått in bakvägen också. De hade sett honom men inte kopplat att det var vårt tält. Han hade tydligen gått rakt in och lagt sig i ett annat tält när vi skickade ut honom berättade dom, haha. Senare blev det regn och vi gick in i ett av tälten och snackade och så. Det var en kille i ett camp nära vårat som hela tiden sa Jävla hora! både störande och kul. De satt typ under sitt partytält i regnet och vi kunde räkna ner till när han skulle säga det, typ inom tio sekunder säger han Jävla hora! Stämde givetvis :) Han sa även "Tjena kexet står du här och smular?" när tjejer gick förbi... :P Alla typ somnade till regnets smatter, mysigt och skönt. Senare skulle vi dra till området och kolla på Timo, jag gick på toa och när jag var på väg tillbaka till campet så börjar det spöregna, var helt dränkt när jag kom tillbaka till tältet. Vi stod där och hängde ett tag under partytältet, så mycket bättre blev det inte men tillslut drog vi i alla fall. Vi såg rätt mycket av Timo ändå och på slutet kom solen fram =) Eftersom det blev sol så torkade det upp rätt hyfsat och man kunde hänga sina kläder på tork i partytältet. På kvällen blev det lite häng med värmlandscampet och senare gick jag och R på Robyn, som för i övrigt var grym! Efter det drog jag till Kent och mötte upp mina vänner, Kent var okej men spelningen var nog inte deras bästa tyvärr. För mycket låtar från deras nya platta som är så ny att ingen hört den typ. När vi gick tillbaka var jag partypepp men det var det ingen annan som var tyvärr, i alla fall inte i mitt camp. Men bananen stannade uppe med mig och vi gick till värmlandscampet, senare joinades vi av de goa skåningarna Bella och Sara. Så kvällen blev nykter och trevlig. När det blev för kallt gick vi och la oss.

Roligaste på kvällen var en kille som typ lekte apa. Vi var ute och gick och han typ började hoppa efter oss, nästan lite läskigt. Så bananen brottade ner honom =)

Här kommer en liten förklaring till namnen som jag tänker förkorta i Arvika inläggen för att det blir lättare att skriva då.

J = Min bästa vän Johanna som jag delade tält med.

Bögen = Isak, Johanna kille som jag också delade tält med, han kallas Bögen i vårt gäng :)

Bananen = John som inte tycker om bananlikör ;)

Mr.H = Jonas aka Mr.Hackzor.

D = Dennis, stockholmare från ett annat camp.

L = Tjej i vårt camp, heter egentligen Linda.

Gunnar = Thomas, också vårt camp.

Tysken = Tysk kille i vårt camp.

Linus = Kille i vårt camp.

Marko = Kille i vårt camp.

R = Rickard, kille i campet bredvid.

Värmlandscampet = Campet bredvid som Rickard tillhörde.

Vattenpipecampet = Där vi rökte vattenpipa, egentligen kallades dom för Camp Husqvarna.

Bella = Isabella, go skåning.

Sara = Ännu en go skåning.

Camptain Morgan = Namnet på vårt camp.

1 kommentar:

Thina sa...

Men va fan... Vem snodde min ballong?! :O