torsdag, december 31, 2009

Sometimes love comes around and it knocks you down, just get back up when it knocks you down

Kreta 2009

Torsdag; Jag var i skolan som vanligt under dagen och stressade sedan hem för att packa det sista, alltid ute i sista minuten liksom :) Sedan körde Js pappa oss till flygplatsen. Givetvis var det mycket förväntan i luften :) Flygresan gick bra och sen var vårat hotell sista stoppet för transferbussen, gäsp vad trött man var. Åkte i alla fall förbi ett hotell som jag bodde på för några år sedan på vägen så det var lite kul. När vi kom fram så kollade vi läget och sedan var det dags att sova.

Fredag; Ganska behagligt väder på förmiddagen så vi passade på att handla och kolla in området. På kvällen åt vi på hotellets restaurang och sedan hade vi lite förfest på rummet innan det blev utgång. Vi gick runt och kollade lite innan vi bestämde oss för ett ställe som hette Eclipse. Där blev det underbart goda Strawberry Daiqiris och dans! Självklart några gratis shots också =)



Lördag; Vi hängde vid poolen om jag minns rätt. Sedan var det kretansk afton på kvällen på hotellet. Detta innebar grekisk mat, dans, eldshow och massa skratt! Efter detta blev det lite förfest på rummet innan vi drog till en bar och käkade glass innan vi tänkte dra vidare, vilket vi också gjorde. Lätt galnaste och roligaste kvällen på resan! Massvis av drinkar, gratis shots, galna greker, dans, lek med drinkpinnar, vinglig väg hem, efterfest hos random norskar och sedan lite snurr i skallen hehe.






Söndag; En inte så pigg Sparkling och rätt dåligt väder. J&M gav sig upp i bergen medans jag tog en tupplur. På kvällen blev det en mysig middag med fin utsikt. Sedan tog vi en glass på en trevlig bar och efter det begav vi oss mot hotellet för att spela kort. På vägen mötte vi killarna från lördagen och med dom blev det kortspel och tjöt.



Måndag; Vi spenderade en del tid på stranden, det var höga vågor så man fick inte bada. Men vi promenerade, ritade i sanden, poserade med badvakt, åt glass och hade det allmänt trevligt. På kvällen blev det Chania med shopping och middag. Sedan blev det lite förfest hos oss och sedan utgång till två olika barer. Massa svensk musik kan väl beskriva den kvällen :)






Tisdag; Stranden, sol och allmänt trevligt. Jag tjatade mig till att få gå till en restaurang jag spanat in, M och J tvivlade på att den existerade men det gjorde den! Och lyxig var den, och trevligt hade vi. Servitören skrattade åt mig då han såg min grimas efter bjud ouzon. Men det bjuder jag på :) På kvällen blev det minigolf, vilken jag vann (säger vi) och sedan lite kareoke på hotellet med efterföljande kortspel. M vann faktiskt pris på kareoken, stolta över henne var vi!







Onsdag; Dagen spenderades på stranden, jobbade på brännan ;) Sedan var det party party på kvällen. Dock blev det bara förfest eftersom någon däckade rätt tidigt hehe. Måste även berätta en rolig episod från kvällens restaurangbesök - vi bjöds på ouzo efter måltiden, vi fick in 3 shotsglas och en liten kanna, M sa att hon inte ville ha så mycket (jag hällde upp) men det fick hon, servitören märkte väl hennes missnöje och tyckte då det var roligt att fylla mitt glas överfullt typ haha :)





Torsdag; Packning, någon mådde inte bra. Sedan låg vi vid poolen och degade. Sedan middag och lite shopping nere i centrum. Sedan fick vi äntligen åka hem, efter en lång väntan på planet då det var något fel på en av de där kanorna som används vid nödlandning och sånt typ. En del fick gå av, men vi fick som tur var stanna kvar på planet. Skönt att komma hem var det!




Annat kul från resan; Svenska skyltar överallt i butiker! Man kunde köpa t.ex. gott&blandat, marabou choklad, kopparbergscider, knäckebröd... och såklart massa svenska tidningar! Många kunde en del svenska, en del bättre än andra. Svenska flickor fick man höra en hel del haha. Killar runt våran ålder som var greker ville gärna att vi skulle vara med på bild med dom haha. På en av barerna sa typ ägaren att "vi spelar allt utom svennebanan" haha! :D En kväll satt det en kille på balkongen mitt emot våran, han hade laptop och lyssnade på musik, mest med hörlurar. Vi spanade lite, han spanade tillbaka. J busvisslar, han spanar mer. Han tar av sig hörlurarna när han märker att vi pratar, som för att tjuvlyssna typ. Dagen efter (tror jag det var) ser vi han komma med resväskor, han skulle väl åka hem, då upptäcker vi även att han har tjej. Jag ligger sedan vid poolen, killen och tjejen kommer, hon lägger sig väldigt nära mig och man märker hur obekväm killen är haha :)

Inga kommentarer: