lördag, december 05, 2009

Fredagstema; Julklappstips

Nu är det December och då står Nilla för temat under fredagarna. Idag är temat julklappstips! Roligt tema tycker jag som älskar att köpa presenter till folk! Är mycket bättre på att skämma bort andra än att skämma bort mig själv...

Här kommer lite av mina tips i alla fall!

Till mamma; min mamma brukar gärna vilja ha finare hudkrämer, det brukar jag och brorsan lägga ihop till ibland. Annars brukar jag köpa lite fina duschcremer och liknande. Till kvinnor i allmänhet tycker jag det är fint med någon liten korg med doftljus, duschcreme, bodylotion, bodyscrub och liknande!

Till pappa; Pappa brukar få lite blandat, förra året gjorde jag och min bror en musmatta med bild på oss på, mycket uppskattat! Hade egentligen tänkt köpa Nostalgiboken men den var slut överallt då tyvärr! Men cd-skivor brukar vara ett bra kort annars! :)

Till syskon; Förra året gjorde jag ett kit till min bror och hans sambo med typ doftljus, choklad, mousserande vin...min andra bror med sambo fick kakform format som ett hjärta och en vispskål som också var formad som ett hjärta och var röd! :) Hade alltså lite kärlekstema! Har man idébrist till vuxna syskon tycker jag att lagerhaus.se är toppen, man kan alltid hitta nått där! Annars tycker jag det är kul med "presentcheckar" där man t.ex. skriver att man ska bjuda på middag!

Till vänner; Jag har ibland haft lite julklappsbyte med vänner, då försöker jag köpa personliga grejjer till rimliga priser. Rusta är välbesökt i juletider...:) Förra året valde jag ut en färg för varje vän som jag skulle byta med, en del av mina vänner är liksom ganska tydligt en viss färg. Så jag gick in på rusta och plockade på mig saker i de färgerna. Minns inte exakt vad jag köpte men LUX duschcreme vet jag att det blev bl.a. En kompis fick svarta grejjer och jag vet att hon bl.a. fick en snygg anteckningsbok. Annars tycker jag att det är roligt med spel som man sedan kan ha glädje av tillsammans, t.ex. detta som heter Tjej middag, tycker jag verkar skojj! Till killar som gillar öl rekommenderar jag öl-hjälm!

Till dom små; Nu har jag tyvärr inte några små att köpa till men när jag väl får det lär dom bli överösta med presenter från min sida ;) Tycker det är kul med saker som dom även kan ha glädje av när dom blir äldre, t.ex. smycken eller fotoalbum där man satt in bilder och skrivit texter och kanske skrivit upp roliga saker dom sagt etc. Sen är ju barnkläder urgulligt!

Övriga tips; På http://www.bluebox.se/ finns hur mycket kul som helst! Där kan du säkert hitta något till alla! Har ju tidigare tipsat om Unicefs butik där man kan köpa ljus, kort, sjalar m.m. Då stödjer man Unicef samtidigt som man kan ge någon en fin och speciell gåva! Sedan kan man ju även köpa gåvobevis, något som är roligare än bara bevis på att man skänkt pengar i någons namn är att köpa en specifik sak. Förra året köpte jag ett gäng myggnät! Här är lite länkar om du vill köpa något sånt; Unicef, Webaid och Actionaid.

Har tyvärr inte så mycket bilder på denna datorn, så det blev inget Show direkt! Men så kan det bli ibland :) Lycka till i julklappsletandet!

5 kommentarer:

Annika sa...

Bra idé med färgerna och kul att du också länkat till välgörande ändamål!

Fritt ur hjärtat sa...

Så uppfinningsrik du är! Kul ideér. Jag brukar också göra presentkort med erbjudande om middag, mys, bio, barnvakt e t c. Brukar vara uppskattat.

Norrsken och stjärnfall sa...

Så många idéer! Det där med färgerna tyckte jag var fantastiskt! Ska jag stjäla rakt av när vi ska ha lilla julafton med vännerna snart! Att stödja något för en god sak är ju också fantastiskt. Det är både kul att få och att ge.

HeLena sa...

Bra ideér och kul tips! Färgtema är bra, den idén stjälar jag rakt av! Välgörande ändamål är alltid toppen!

Anna, Fair and True sa...

Kul idé med att byta julklappar enligt färg!