måndag, december 28, 2009

Fredagstema i Januari

I Januari är det jag som är värdinna för Fredagstema/Show&Tell. Här kommer en liten presentation av de teman jag valt för Januari.

Fredag den 1/1 - Gott nytt år! Berätta om hur du firande din nyår, har du några nyårstraditioner? Nyårslöften? Vad hoppas du att det nya året kommer innebära?

Fredag den 8/1 - Frukt! Vilken är din favoritfrukt? Hur mycket frukt äter du? Har du något gott recept att dela med dig av?

Fredag den 15/1 - Ditt drömrum! Det kan vara ett kök, ett badrum, ett sovrum...du väljer! Du kanske redan har ditt drömrum i ditt boende? Om inte hur skulle drömrummet se ut? Möbler? Färger? Inredningsdetaljer? Låt fantasin flöda fritt!

Fredag den 22/1 - Motion! Motionerar du regelbundet? Har du tidigare motionerat, kanske tränat någon sport? Hur viktigt tycker du att motion är? Finns det någon motionsform som du är nyfiken på? Tycker du att det är viktigt med snygga träningskläder? Osv.!

Fredag den 29/1 - Te! tycker du om te? Har du något favoritte? Vad skulle ditt drömte innehålla?

Lycka till!

6 kommentarer:

Nilla sa...

Kul! Vilka bra teman!

Fritt ur hjärtat sa...

Jätteroliga tema! En utmaning, me like:-)

Musikanta sa...

Trevliga och lättskrivna teman du har hittat på. Tyvärr får du avföra mig från frdagsbloggarlistan i alla fall, eftersom jag inte hinner med temana för allt annat som jag känner att jag måste skriva och berätta om. Det har varit jättjobbigt att hänga med i december.
Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig!
Kramar/M

Anna, Fair and True sa...

Bra teman! Fick du förresten lista med alla teman? Nilla borde ha fått den från Fritt ur hjärtat och du från Nilla? Detta för att vi inte ska välja samma teman igen. T ex hade vi sport nyligen men din motionsfråga var ju iofs lite annorlunda. Alltså, gör ju egentligen ingenting men ville bara fråga. Det är ju även kul att hålla listan/sammanställningen igång.

HeLena sa...

Hello!
Välkommen till januari!
Kul och bra teman! Känns just nu inte allt för knepigt men..... jag vet ju att när det är dags.... det går nog bra=D!
Gott slut och ett riktigt Gott Nytt År!

Anonym sa...

Tack för nya teman! Och det även om jag hellt missat att det var fredag igår... ;-) Men nu ligger mitt nyårstemainlägg ute på bloggen. :-)