torsdag, december 31, 2009

New year, new life?

Nu är 2009 snart slut och 2010 är snart här. Känns som det var nyår ganska nyss men det har ändå varit ett händelserikt år. 2010 känns mer oskrivet och osäkert än vad tidigare år har gjort. Jag tar ju studenten 2010 och efter det vet man inte vad som väntar. Kanske flytt, kanske jobb, kanske plugg...vem vet? Igår beställde jag hem en massa kataloger om högskolor, utbildningar osv. Jag vet ungefär vad jag vill jobba med, men vart vill jag plugga och vill jag plugga vidare med en gång? Svåra frågor, finns väl inga givna svar. Ibland känner jag att jag vill stanna här ett tag till, men jag har också en stark längtan efter att komma bort. Jag har ju förut vistats borta och anpassat mig till nya förhållanden och det har väl gett mig blodad tand. Tycker att det är väldigt givande att uppleva nya platser, kulturer, människor... Ibland längtar jag till USA så mycket att det gör ont inom mig, men samtidigt vet jag inte om det är rätt plats för mig just nu, eller någonsin. Vi får väl se vad som händer och vad jag kommer fram till. Tänkte i alla fall avsluta 2009 med att skriva här på bloggen om två resor som jag lovat att skriva om men inte skrivit om. Bäst att göra detta innan man glömmer av för mycket, alltid kul att ha resminnen (och andra minnen med för den delen) nedskrivna. Så om ni är nyfikna på min resa till Kreta i höstas och min resa till Milano i höstas, håll utkik!

Inga kommentarer: