tisdag, december 16, 2008

Lucka 16 - Sweet Home Alabama

Denna blogg vet jag inte hur jag ska beskriva i ord för jag älskar verkligen den! Den skrivs av en tjej som är svensk men bor i Alabama. Den dövar min Mississippi längtan, det är så roligt att läsa om olika amerikanska fenomen och känna igen sig! Det är också jätteroligt att följa bloggerskans liv! Hon tar jätte vackra bilder och åker ganska ofta på småresor som är superroliga att läsa om! Kanske blir det en jullovs syssla att läsa gamla inlägg i hennes blogg. Jag använder bloggkoll och när jag går in där så klickar jag alltid upp alla bloggar som ska läsas i nya flikar, denna bloggen spar jag till sist, på samma sätt som jag spar mitten av bullen till sist för att den är godast! Jag tror att även folk som inte har en "relation" till södra USA kan uppskatta den blogg för hon skriver så bra och visar så fina bilder. För mig är den en "räddare i nöden" och en av mina absoluta favoritbloggar!

3 kommentarer:

Annika sa...

Jag håller med dig om allt du skriver om Desiree!
Och även fast jag bor i USA är det alltid LIKA kul att kolla Desirees blogg!
Så du har Mississippi längtan...Jag har aldrig varit i den staten, men södern är ju rätt annorlunda och cool, på sitt sätt.
KUL ide med luckorna och bloggarna...Du är den första jag sett som gör så.

Desiree sa...

Hej Sparkling, oj vad fint skrivet. Jag blir jätteglad och rörd över den fina komplimangen. Tack så jättemycket! Dina ord värmer verkligen.
:-)

Kram
Desiree

Desiree sa...

Hur kommer det sig att du längtar just till södern och Mississippi? Nu blev jag nyfiken.