lördag, december 06, 2008

Fredagstema

Kokböcker

Mycket av mina recept hittar jag på internet, jag kan sitta och leta recept i timmar, det är så roligt! Men visst har jag ett gäng kokböcker också, en kokbok som har använts mycket genom åren är Sju Sorters Kakor. Och sen har vi en tjockkokbok där sidan med pannkaksreceptet är tjockt och kladdigt nuförtiden hehe ;)
Bland mina egna kokböcker hittas flera Paulún böcker från mina GI-dagar, flera recept från brorsans Paulún böcker hittas i recept pärmen också :) En viktväktar bok hittas också, och en ung i köket bok som nog var typ min första kokbok och jag använder fortfarande deras kladdkake recept! En fantastisk bok från USA som heter Ambrosia som jag fått i present har jag också, jättefin att titta i men jag har aldrig försökt mig på att laga något ur den. En liten studentkokbok hittar man också samt två gamla kökskalendrar från typ 70-talet som jag har fått gratis, hittade dem i en typ ta vad du vill låda förra sommaren. Nu har jag säkert glömt nån kokbok men men =) Kokböcker är härliga men det blir oftare att jag använder internet eller pappas gamla allt om mat tidningar. En bok med bara recept på bakverk/desserter vore inte helt fel! En husmans kokbok vore bra också!

Inga kommentarer: