lördag, december 13, 2008

Fredagstema

Denna veckan är fredagstemat drömresa. Det är mia som håller i det denna gång.

En drömresa som jag gjorde när jag var yngre var att åka till Italien, Pisa närmare bestämt. Jag ville så gärna se det lutande tornet. Jag och pappa bilade ner och campade på vägen med tält. Vi stannade några dagar i österrike där vi badade och var på zoo. Väl i Italien så campade vi på vägen ner mot Toscana där vi spenderade en vecka på ett trevligt hotell, väldigt mysigt och familjärt. Dem hade en rolig kille, han var väl vaktmästare typ eller nått som försökte kommunicera med oss trots sin dåliga engelska hehe och som alltid var glad! Har så himla mycket minnen från denna resan! Både från vägen dit och hem och när vi var i Italien. T.ex. att sätta upp tält i konstant spöregn haha, var väl mest pappa som satte upp men det var helt sjukt, det bara regnade och regnade och regnade. Fick ha regnkläder när man skulle till toaletterna. Planen är i sommar att göra om resan, bila till Italien igen alltså. Sen lär ju resvägen och vad vi besöker se lite annorlunda ut. Och sen blir det nog inte tält utan vandrarhem istället skulle jag tro.

Alla mina USA-resor (3st) har varit drömresor då jag typ alltid velat åka tid. Jag har också en massa upplevelser därifrån!

Jag älskar att resa och vill resa så mycket som möjligt i mitt liv! Vill backpacka både i Europa och andra delar av världen. Vill gärna åka på någon slags SPA-resa till något exotiskt ställe. Vill åka massvis av skidor också! Vill gärna åka till Nya Zeeland och kolla på deras häftiga natur! Vill även besöka L.A., NYC, Grand Canyon, Las Vegas m.m. i USA. Finns många drömresor för mig helt enkelt! Men en dröm jag har det är att fira jul i en mysig stuga någonstans där det är riktigt snöigt, en mysig familjejul med lagom mycket folk och massa snö hade varit toppen!

1 kommentar:

niffin sa...

Nya Zeeland är nog helt enormt! :D

(Stackarna - i tält i ett spöregnigt Italien..!)