onsdag, januari 28, 2009

Rensa och fixa

Hej! Nu har jag rensat bland scraapbooking grejjer. Inte foton eller dekorationer utan andra saker jag sparat från resor och sånt, t.ex. kvitton, broschyrer osv. Blev en massa mappar :)
Ska nog röja lite på scraapbooking bordet imånn. Har även en anslagstavla där med lite ditten och datten på som inte är till så stor nytta funderar på att hänga en almenacka där istället, en såndär med egna bilder. Måste dock mäta lite för de finns en del fula märken från anslagstavlan. Beställde en till min bror en gång, från extrafilm då var den i foto papper vilket iof. är fint för då har man 12 förstoringar sen men känner lite mer för en i mer vanligt papper, då är det också lättare att skriva upp saker som födelsedagar osv. Nån som vet var man kan beställa sådana?

På tal om rensning så håller jag på och rensar bland etiketter/kategorier här på bloggen, har nämligen lagt till dom i sidan men måste rensa bland alla möjliga etiketter jag använt på gamla inlägg. Ett ganska stort jobb. Kommer inte ha etiketter på alla inlägg men vill kunna hitta speciella inlägg lite lättare och kommer t.ex. ha etiketter som resor, bilder, listor osv. Är på bokstaven C nu i rensningen, fast tar ju bort/ändrar flera etiketter på olika bokstäver när jag går in i ett inlägg med en etikett på en viss bokstav eftersom det oftast finns flera etiketter i samma inlägg, så betar ju av rätt mycket för varje inlägg så förhoppningsvis går det hyfsat fort :) Gör lite varje dag. Hoppas slutresultatet blir bra i alla fall.

Idag har jag inte gjort så mycket, tränat och annars mest slappat. Tvättat lite och så som sagt rensat bland scraapbooking grejjer. Imorgon ska jag försöka göra och bli klar med min lilla uppsats om Laga skifte i historian och börja planera lite matte och franska. Behöver även tvätta. Kanske drar till gymmet en sväng, beroende på när jag stiger upp. Eller så gör jag det på torsdag när pappa jobbar. Detta påminde mig om en grej, jag tänkte skriva upp alla mina friskis besök i år, som en kul grej. Pappa har gjort så i flera år. Måste börja med det innan jag glömmer av hur många gånger jag gått hittills.

Nu tänkte jag kolla systemkameror och skidresor lite grann och sen ska jag nog kolla The City och sen sova.

Kram!

2 kommentarer:

niffin sa...

Oooh, ska du köpa en systemkamera? :P

Sparkling sa...

förhoppningsvis :)