tisdag, januari 13, 2009

Barnkalas/18-års kalas

Jag har sedan länge (vi pratar år) viljat ha ett barnkalas när jag fyller 18. I lördags gick detta av stapeln! Nästan alla som var bjudna kom, tror att det var typ 2st som inte kunde så det var toppen! Det var många som inte kände varandra men det var inte stelt länge! Verkade som om alla kom bra överens och hade roligt! Under dagen var jag stressad, det var mycket att fixa med och egentligen borde jag nog förbrett mer flera dagar innan. Men det lyckas jag typ aldrig med haha, vilket leder till stress +nack/axlar&rygg ont + att jag inte är klar med allt när första gästen kommer. De första gästerna fick fixa med ballonger och underhålla sig själv medans jag sminkade mig haha. Efter en stund när alla fått bål och de flesta kommit var det dags för mingellek. Gästerna var i lag och fick gissa saker om varandra. Det blev jämt så jag fick ha en utslagningsfråga om mig själv, hur många boenden har jag haft? Rätt svar var 9 om jag minns rätt. Efter detta var det dags för skattjakt, då Johanna och Matilda kommit. Dem hittade skatterna ganska fort, så sen fick dem underhålla sig själva medans jag fixade maten vilket tog länrge tid och var jobbigare än jag tänkt mig, köttbullar och stuvade makaroner var ingen bra rätt, det tog för lång tid med makaroner och stuvning. Nästa fest ska jag typ ha nått som går att laga dagen innan :P Sedan var det äntligen dags för mat&vin. Efter detta var jag väl lite lullig och det blev present öppning. Helt underbara paket verkligen!

Detta fick jag;
Svart ram (passar jättebra in i mitt rum)
Lite blandat godis
Såpbubblor (roligt hade vi med dem, och bra rekvisita för bilder)
Rabarber&Jordgubbar (en bok med recept, mums)
"Badsaker" med lite "barntema", det står typ fingerfärg på badskummer och så :)
Lila halsband (plast pärlor)
Silvrigt halsband med en fin berlock (väldigt min stil)
Söta örhängen med blommor som går i rosa
Armband med Antonia samt ett hjärta ingraverat (Tack så hemskt mycket Gigs!, verkligen minne för livet!)
Jättecool tavla som Thina gjort på mig och Robbie (Definitivt minne för livet! Den ska hänga i alla mina framtida hem, även när jag gift mig!)
Mörk choklad, en med hallon och en med apelsin (mina två favorit smaker!)
Ljushållare som det står "Speciell vän" på en sidan och "Glädjeämnen kommer och går men vänskap vara för evigt" (Också minne för livet, så himla fint!)
Sats för att göra egna smycken (Har funderat på att testa detta innan så det ska bli jättekul!)
Recept bok med bara recept med Choklad (Den är tjock och jättefin, omslaget är liksom tjockt och lite mjukt typ, känns väldigt exklusivt)
Champagne glas ("Designer glas", jätte fina, också minne för livet. Champagne glas enligt Linn dock kommer jag nog drick martini och vin ur dem mest, eller kanske drinkar som jag blandar med hjälp av shaker och tillbehör som jag fick på släktkalaset)
Sugrör i plast som känns lite barnsligt typ (kul med presenter på barnkalas temat)
Lypsyl med "smak/doft" (sånt man/jag hade som liten)

Efter present öppningen kanske det var charader? Lite halvlyckat, blev kanske lite rörigt haha. Sen var det väl en del som kanske inte riktigt var vana vid den typen av lappar som jag skriver haha. Sen tror jag det var sätta i vinglaset i antonias hand som också blev lite halvlyckat, det var kul dock. Men att sätta på pappret funkade inte för det var för litet liksom så jag fick ställa mig framför haha. Sen var det nog hela havet stormar, mycket roligt lek! Efter detta var det nog efterrätt, tårta som såg ut som ett martini glas. Sedan var det frågesport, en om mig och en om 90-talet :) Hela kvällen spelades massa 90-tals hits och en del från tidigt 2000-tal.
Kvällen gick fort och det blir lite konstigt när man planerat och sett fram emot så länge! Men det var definitivt ett minne för livet, har massa fina bilder och presenter kvar ju! Det är fortfarande lite stökigt hemma och ballonger överallt. Bild inlägg kommer när jag har fått tag i alla bilder, tog inte så många själv, det var ju ändå min födelsedag liksom :) (Eller ja, mitt firande i alla fall).

Kvällens starkaste minnen;
  • Gigs reaktion när hon insåg att alla andra var "utklädda".
  • När mina vänner dukar av och säger att jag ska sätta mig ner för att jag är full haha.
  • När jag, jojjo och gigs halsade vin haha.
  • När jag, jojjo och gigs dansade loss och sjöng till Spice Girls!
  • När jag nästan vann hela havet stormar.
  • När jag för en gångs skull inte behövde tända och bära in tårtan själv som jag ofta brukar göra. Fina Linn fixade det där, kändes bra!
  • När jag under fråegsporten fick leka en massa med Johannas kamera, haha!

Efter festen stannade Gigs och Krale kvar ett tag, samt Ylva och Emelie som skulle sova över. Alltid trevligt att ligga och slappa och snacka efter en lång, rolig dag!

Nu är alla min 18års firanden slut :( Behöver fler anledningar till fest, det är ju så roligt! Får jag hålla en fest i er ära när ni tar studenten? Haha. Jag bara måste följa min dröm och bli festfixare, detta är mitt kall haha. Nästa år tror jag att jag kör Halloween tema, eller fin middag. Who knows? Kanske både och haha. Nej men seriöst kan man börja ha middagsbjudningar nu? Vuxna har ju det utan anledning, är jag för liten för det?

Tack till alla som kom och tack för alla superfina presenter! Som sagt, bilder kommer :)

2 kommentarer:

niffin sa...

Det var roligt att läsa; kan tänka mig hur kul ni hade det! :D

Anonym sa...

Ett jättetrevligt barnkalas helt enkelt! :D Spice girls va lätt bäst! Och jag vamn halsningen, de trodde jag aldrig att jag skulle göra! ^^ Och nej, jag tror inte heller Andreas är utbildad ^^