lördag, november 22, 2008

Fredagstema

Ämnet har Marianne valt, och det är smycken! Härligt ämne tycker jag!

Jag älskar smycken, älskar att titta på dem, bläddra i smyckeskataloger och köpa dem! Är tyvärr lite dålig att använda dem men dem ligger ganska fint sorterade i garderoben så jag ser dem rätt ofta. Tyvärr har jag inget vardagssmycke just nu men fyller väldigt snart 18 och då står en ring i både vitt och gult guld med diamanter högt på önskelistan, har sett några fina i kataloger som jag tänkte gå och kolla på.

När det gäller örhängen har jag hur många som helst, tyvärr är jag ganska känslig mot oäkta örhängen. Det funkar ibland, vissa örhängen vissa dagar typ hehe. Men inte för många timmar. Jag föredrar äkta, små ploppar, har ett par silvriga små blommor och ett par lila kvadrater typ, dessa gillar jag och använder ganska ofta vid festliga tillfällen. Skulle behöva lite fler äkta, små, enkla örhängen!

Mitt favorit smycke är ringar, de är lätta att sätta på sig och så fina! Jag har några stycken äkta och en del oäkta. Föredrar äkta så att man kan tvätta händerna utan att ta av sig ringen! Första bilden är en vacker diamant ring som varit min mormors. Nästa bild (där skymtar också ett favorithalsband från Pilgrim) är en ring som min farfar gjort som varit min farmors, hittade ingen bätre bild tyvärr, men den är väldigt detaljrik och fin, den är i guld och är som en lite öppen snäcka kan man säga. Nästa bild är en drömring, hittade den på en bild på nätet, har sparat bilden ett bra tag och en dag vill jag ha en liknande ring.





Detta halsband fick jag i 15års present, tyvärr har det oxiderat och är väldigt svart, har försökt putsa men det är svårt att komma åt, får väl göra ett nytt försök snart! Annars har jag ett pilgrim halsband som används ganska mycket. Till vardags använder jag inte så mycket halsband. Vid riktigt fina tillfällen har jag ett hjärta med vittguld och diamanter samt ett hjärta i guld som jag fick när jag var liten. Jag tycker inte om att sova i halsband och eftersom dem är lite svåra att ta på så blir det inte att jag använder dem till vardags.
Armband har jag för få av, skulle vilja ha ett tåligt berlockarmband! Andra smycken som jag vill ha är ett halsband med ett hjärta som är guld på ena sidan och silver på andra!

Inga kommentarer: