söndag, november 23, 2008

En skön helg

Hej! Nu är helgen snart slut och det är såklart lika tråkigt som vanligt, längtar redan till nästa. Men ser framemot att åka till rusta med gigs imånn. Till helgen är planen teater på fredag med L och sen får vi se.

I fredags var jag hos elli på hennes 18-års middag, det var oerhört god mat och tårta och trevligt sällskap och glada skratt. Vi körde en hel drös med roliga dricklekar och hade det allmänt trevligt. När jag gick dit snöade och jag hade mp3n med julmusik i öronen, mysigt!

I lördags var det en ganska slapp dag hemma, först en rejäl sovmorgon och sedan sorterade jag lite bilder, bloggade, slipade på önskelistan, fick upp köpenhamn bilderna på facebook och kanske nått mer. Farfar var här på middag och fika och kvällen spenderade jag hos F, vi kollade på tomten är far till alla barnen, drack te och tjötade. Trevligt värre! Tomten är far till alla barnen är verkligen underbar, lika rolig varje gång och ger defintivt julkänsla!

Idag började dagen med en rejäl frukost med pappa och sen har jag städat en himla massa. Jag har tagit bort allt från golvet i rummet, typ necessär från köpenhamsresan, lite kläder och annat. Slängt en massa papper och lite annat. Rensat ut bland schampoon och annat i badrummet (slängde en hel plastpåse typ!). Har även damsugit en massa (t.o.m. madrassen!) och dammtorkat golvlisterna. Min ommöblering blev tyvärr misslyckad, den funkade inte helt enkelt. Så nu blir det nog en ganska stor förändring på rummet, antagligen på tisdag kväll. Soffa och säng får byta plats och bokhylla och tv bänk får byta plats, allt för att skona min nacke när jag kombinerar tv-tittandet och laptop användandet. Finns fortfarande en del kvar att städa men jag känner att jag är på god väg. Dagen har också inneburit thai mat, vila på maten, ett skönt yoga pass, ensam mamma söker och en dusch! Nu är det dags att försöka varva ner och sova, ska till kuratorn imånn så får liiite sovmorron i alla fall.

Bilder från firandet av Elli och städningen kommer nog!

Kram!

Inga kommentarer: