fredag, november 28, 2008

En regnig fredag

Hej! Nu har jag en halvtimmes rast innan franskan börjar. Jag är trött och det är typ helt dött i skolan. Jag vill åka hem...!!! Idag har jag skrivit läxförhör i historia, fast det var ganska stort för att vara förhör tyckte jag, fick bara 45min på mig men hade gärna skrivit mer! Sen har jag haft grammatik prov i engelskan, så det känns som jag varit duktig idag. Nu har jag nog bara ett prov som jag ligger efter med tror jag, naturkunskapen.

Vi har ganska fullt upp i skolan nu, ganska många grejer som kommer i slutet av terminen. En del har deadline efter jullovet men jag vägrar plugga på lovet så det gäller att vara disciplinerad och få in det innan! Kommer nog bli ganska tufft, men det ska gå! Har massa matte att ta igen, men risken är att jag glömmer allt under lovet sen men men, ska försöka se till att jag förstår det mesta innan lovet i alla fall, annars kommer jag oroa mig om det. Sen är det två rapporter samtidigt, dels samhäll och dels historia. Sen är det naturkunskaps prov v.50 och även franska inlämning den veckan. Nu har jag säkert glömt nått men men.

Ikväll blir det teater, Park Aveny på stadsteatern närmare besämt. Kul, för jag har velat se den pjäsen rätt länge nu! Efter lite strul får jag nu se den! Igår var jag på Mary Poppins på operan så det är mycket sånt nu hehe. Mary Poppins var bra, men jag var rätt sömning i slutet hehe, var ju torsdag kväll liksom. Den var lite tjatig ibland så jag tycker dem kunde kortat ner den lite och satsat mer på dem större sång och dans numrerna som var väldigt häftiga.

Imånn ska jag till E för att fira henne, så jag måste leta fram någon lämplig present hemma eller köpa nått.

Idag har vi fixat våran adventskalender i skolan. Fast pga. storlek och tyngd gick det inte att hänga upp alla paketen i ylvas skåp på den lilla anordning hon fixat där så på vissa nummer är det lappar och sen förvarar vi de paketen i våra skåp. Men det blev lite julkänsla av att fixa den i alla fall :) Jag är redo för december!

Nu har jag lite idébrist på vad jag ska skriva mer, snart kommer det nog kanske bli en bild/inläggs bombning om jag orkar hehe. Ni får ha det så bra!

Kram!

2 kommentarer:

Mia sa...

Jag tror jag hittade den via en kommentar du lämnat hos en annan blogg jag brukar läsa, Anna of Sweden.

Kram Mia

Mia sa...

Håller nog med, jag gillar mer pastellrosa på kläder, inget annat..

Kram Mia