fredag, juli 11, 2008

The grass ain't always green

Ellu, jag är irrterad...så om ni slutar läsa nu så har jag full förståelse!

  • Jag har världens roligaste spel, Speculation, efter lite letande på vinden där det verkar ha hamnat när vi bytte garderober i våras så hittade jag och pappa det. Men spelreglerna är borta...så nu är jag skitirriterad på det! Och ännu mer irriterad på att alga inte har spelreglerna på sin hemsida då jag antar att spelet inte säljs längre. Har bara lyckats få tag på recensioner där lite grejjer beskrivs, kommer ju ihåg en del men ändå rätt många detaljer jag inte minns riktigt eller är osäker på. Ska försöka skriva ihop de regler jag vet och gissa lite på resten så får vi hoppas att det löser sig, kan inte gå upp på vinden nu och leta efter reglerna liksom.....Alga har nämligen ingen email, dem har bara en adress och telefonnr som kontaktinfo på hemsidan, det är 2008 och dem har ingen mejl? Dem tycker att man år 2008 ska skicka ett BREV?!?! Detta e verkligen ett skitkul spel, en period på högstadiet spelade vi det hur mkt som helst. När vi lekte bigbrother i en helg spelade vi det hela tiden. Vi var typ helt galna och spelade i lag, gömde pengar, hade olika taktiker och skrek skatterazzia för att vi hoppades att folk skulle hamna på det å blev jätteglada när nån hamnade på det haha.
  • Jag vet inte var mina dataspel är och jag kände verkligen att jag behövde en timmes The Sims eller nått för att tänka på nått annat än en del jobbiga grejjer som jag inte orkar tänka på längre. Pappa har säkert lagt dem på vinden, ska inte gå in på hur irriterad jag e på hela situationen med att vi typ alltid bråkar om var grejjer e + att han tkr de e stökigt å blablablablablabla......
  • Lunarstorm har tagit bort mitt konto där jag hade typ 1000-2000 dagboksinlägg om ja minns rätt, typ enda dagboken jag skrev från 5an till 9an liksom. Har försökt kontakta dem men dem har inte svarat på mitt mejl. Är nog mer ledsen och arg än irriterad över detta, irriterad är ett för svagt ord i det sammanhanget.
  • Min data hänger sig hela tiden och vägrar samarbeta med min mp3.
  • Jag är VARM.
  • Jag måste åka en halvtimme tidigare imånn för blå express går för sällan och jag ska köpa fritidskort...får se om jag hinner annars kanske det inte blir nått fritidskort i värsta fall.
  • Sen är jag irriterad, besviken, ledsen...whatever över en annan grej men det är för privat för att ta här. Sen är det en jäkligt tråkig grej som jag fick reda på häromdagen som inte alls känns bra, och ytterligare en grej som ligger och spökar och gör att jag inte mår så bra.

Ja, summa sumarum så mår jag inte alls speciellt bra. Men ska åka bort imånn tills måndag och förhoppningsvis hjälper det en hel del. Ska hem te Y tillsammans med E, ska va hos henne fre-lör och sen drar vi te orust fram tills måndag. Ska bli skitkul. Ska ta med mig domino och speculation och lite filmer :) För att nämna nått positivt så hittade jag lite fler filmer + 500spänn när jag letade efter dataspelen. 500 som jag glömt bort hehe. Hittade ju över 1000 spänn i våras i min gamla plånbok, hoppas jag gjorde nått vettigt med dem men det gjorde jag nog. Dessa 500 ska sparas till en eventuell restresa i slutet av juli. Imånn blir det att försöka komma upp hyfsat tidigt, 11 typ. Måste gå hemifrån typ kvart i två och måste typ äta, duscha och packa innan.

När jag kommer hem ska ni få lite mer positiva inlägg hehe. Ska berätta lite om Malta + visa bilder och sen berätta om denna helgen som kommer nu såklart =) Blir nog bilder från den också. Nu får jag väl återgå till att försöka lösa mp3 problemet så jag kan få in lite ny musik på den. Min laptop e nämligen på lagning tyvärr, får dock en lånedata imånn så då har jag laptop igen när jag kommer hem från Y förhoppningsvis så det ska bli skönt!

Ytterligare en grej bara, jag har kommit på att låten som spelas i vinjetten till cheers (skål) e jäkligt bra, både själva låten med musik och allt och själva texten. Känner igen mig i den just nu.

Making your way in the world today takes everything you've got.

Taking a break from all your worries, sure would help a lot.

Wouldn't you like to get away?

Sometimes you want to go Where everybody knows your name, and they're always glad you came

You wanna be where you can see, our troubles are all the same

You wanna be where everybody knows Your name

You wanna go where people know, people are all the same, You wanna go where everybody knows your name

Ska ju faktiskt åka bort i helgen till folk som kan mitt namn ;)

En sjukt fin låt jag vill tipsa om är If It's hurting you - Robbie Williams, rubriken snodde jag från den :)

Over and out, ha det bäst!

2 kommentarer:

niffin sa...

Fy farao då, det där lät inte roligt. Hoppas du kan släppa en del av det när du far iväg - & ha det skönt istället. (Urdåligt med inget svar från Lunar!)

*a bigg hagg* :)

Anonym sa...

Hej
Speculation är inte mitt spel, så jag har tyvärr inte reglerna. Men om jag skulle få tag på dem så kan jag självklart vidarebefodra dem till dig!