måndag, juli 21, 2008

Dangerously in love

Hallo! Idag började min dag med en mycket liten frukost och sen fixa i ordning mig lite. Sen åkte vi till farfar där mina kusiner väntade. Först satt jag och Lena som ska flytta till gbg om några veckor och snackade lite och sen var det middag! Vi fick klyftpotatis med morötter, kyckling och sallad, gott :) Sen umgicks vi lite och sen blev det efterrätt och kaffe. Pappa hade gjort hemmagjord jordgubbsglass, supergott! Han hade också bakat sockerkaka, också gott :)
Det var i alla fall trevligt och om några veckor så kommer alla mina kusiner på pappas sida bo i göteborg, samt jag och min bror så hela ligan är här hehe :) Lisa föreslog ett schema om vem som ska städa hos farfar haha tror nog att hon inte får sin vilja igenom hehe.

På vägen hem körde jag en bit och då upptäckte vi att jag lärt mig fel när det gäller pedaltryckningar i rondell lägen. Men kommer nog inte vara något problem att lära om.
Annars gick det bra att köra och växlade utan problem upp och ner från 4an, bara 5an kvar nu! Backade lite och det gick med bra. Är skönt att man verkligen börjar få koll på bilen, växling, blinkning osv. nu! Äntligen kan jag börja "vardagsköra" lite, dvs. inte bara köra vid avsatta tider utan köra mer när vi är på väg till/från nått ställe. Men måste köra mer rak landsväg utan rondeller, bitar med 50 väg etc. för att kunna köra på motorvägen. Måste känna mig säker på högre fart liksom. Sen måste jag nog skärpa mig när det gäller att hålla hastigheten på typ 30 och 50 väg. Har ju lovat mig själv att inte överträda begränsningarna pga. miljöskäl. Men framförallt lär dem ju kugga mig om jag kör för fort. Men att köra i 45 på 50 väg känns oerhört sakta liksom hehe.

Under kvällen har jag städat, rensat, sorterat osv. tråkigt men inte jättejobbigt när man väl kommit igång. Lyssnade på lite gamla skivor närmare bestämt fifth ave, destinys child och westlige. Nostalgi! Kunde typ fortfarande alla låtar haha! Det som e trist med att städa är i alla fall att det inte syns så mycket. Det är så mycket rensning och fixa små grejjer och sortera osv. som tar tid. Men det känns inte som det försvinner så mycket grejjer ur rummet eller blir så mycket mer ordning liksom. Jag vet ju att jag är på god väg men man vill att det ska synas också. Idag har jag bl.a. sorterat scraapbooking grejjer, sorterat kort, dammtorkat lite, sorterat papper..... Något som är positivt är att jag nästan fyllt en papperskasse med tidningsåtervinning och en platspåse med skräp. Alltid skönt att bli av med grejjer som man inte har användning för som bara ligger och skräpar! Efter imånn ska det förhoppningsvis se ännu bättre ut.

Har också tvättat en maskin, det var ju med på att göra idag listan :) Har mejlat med mamma, glömde ringde men hn mejlade det så nu har jag iaf. fått fram det jag ville hehe :) Ladda upp Malta bilder har jag inte gjort, städade ju en massa istället!

Hoppas ni gillar förändringen jag gjort på bloggen. Är färgen okej att läsa?
Detta är väl en försenad sommaruppfräschning kan man väl säga :) Använde en gammal header, älskar verkligen den, den är så sparkling precis som jag hehe! Ska ändra lite i sidan också :)
Har faktiskt funderat en del på lite förändringar av bloggens innehåll i framtiden också.

Nej, nu får det räcka för idag! Kram!

Inga kommentarer: