tisdag, juli 22, 2008

Rätt stora framsteg

Hej på er! Blev inget tjörn idag, blir imånn istället. Så idag har jag städat, förvånande va? hehe.
Rensat typ 9 plastbackar *pust*. Börjar bli riktigt bra. Har fyllt både pappersåtervinningspåsen och skräppåsen. Såklart en del grejjer kvar att fixa men i det stora hel börjar det se riktigt bra ut på rummet. Kan tänka mig att det som är kvar när det gäller rensning,sortering etc. tar några timmar. Sen behöver jag skaffa lite förvaringsboxar och efter det är det bara dammtorka, dammsuga och ställa fram ljus, sätta i kort i ramar etc. kvar! Ja sen är det ju garderoben, hallen, badrummet och kontoret också hehe =)

Imånn åker jag i alla fall till L på tjörn coh stannar tills torsdagkväll. Ska inte åka förräns vid halv 3 imånn då det var då det var som smidigast att åka med bussar osv. om jag inte ville åka vid 10. Kommer fram vid halv 5. Skönt att inte åka så tidigt för då hinner jag duscha och packa innan så slipper jag göra det idag.

För tillfället sitter jag och väntar på morden i midsomer som tydligen var framflyttat pga. friidrotten *suck*. Till det blir det nog lite hemlagad jordgubbsglass, mums. Efter det så blir det ev. lite mer städning och lite tv. Ska försöka att somna innan två, eller åtminstone ha gått och lagt mig innan två.

Vet inte hur jag ska göra med mamma nu, lutar åt att jag åker dit direkt från tjörn, ingen middag på stan då utan vi får umgås hemma hos henne istället. Så sover jag där och stannar ett tag på fredagen. Sen blir det väl antagligen så att pappa hämtar mig där efter jobbet. Helgplanerna är väldigt lösa, ev. har jag inga planer alls, ev. åker jag utomlands söndag eller måndag och ev. åker jag och pappa ner till höganäs på lördag och hälsar på släkt. Väldigt oklart som ni märker hehe.
Nästa vecka är väl antingen utomlands eller mamma/segling eller fortsätta städa-
Veckan därpå är dock mer klar, segling med Y om vädret tillåter och sedan Gotland veckan efter det. Och sen är det bara en vecka kvar på sommarlovet, usch! Knappt 5 veckor kvar nu, tiden går fort men ändå inte på något skumt sätt.

Nä, nu ska jag kolla om något behövs tvättas inför imånn. Vi hörs!

1 kommentar:

niffin sa...

De är så skönt när man börjar märka att man kommer nånstans med städningen!
*wajps braow* ;)