onsdag, juli 16, 2008

I hate that I love you so

Nu tänkte jag berätta lite om helgen som gick, bilder får ni i ett bildspel men det blir nog en annan dag skulle jag tro.

Fredag: Tog en dusch och packade. Sen åkte jag in till stan och köpte fritidskort och lite mellanmål. Sen gick jag och mötte E. Sen åkte vi till kungälv för att där byta till den buss som skulle föra oss vidare mot målet, Y. När vi kom fram mötte Y oss vid bussen med skorpor :)
Sen gick vi hem till henne och satte igång att laga middag, tacos! Jag fixade köttfärsen och allt blev gott. Sen spelade vi kort om jag inte minns helt fel. Y lärde oss ett nytt kortspel och spelade sedan några låtar på pianot =) Duktigt! Sen spelade vi speculation, utan regler hehe. Efter det målade vi med glasfärger, jag målade en stor fjäril och några små saker, de ska få pryda min data när jag får tbx den! Har fått en låne laptop nu, skönt! Fast har inte lyckats installera msn på denna så det får bli webmsn. Efter glasfärgerna så kollade vi film, music&lyrics. Har sett den förut men den är så söt och bra musik också :) Så det blev att sjunga med. Sen var det dags att nana =)

Lördag: Blev väckt av Y som kom med frukost på sängen, den sötnosen =) Så vi låg där och käkade frukost och sen lite chokladtårta med grädde efter det hehe, mums. Sedan fixade vi till oss och sen tror jag att vi städade upp lite. Efter det hoppade vi studsmatta en stund och sen gick vi en kort promenix till brevlådan. Sedan satte vi oss på en filt och spelade kort. Först var det lite kallt och några droppar föll till och med på oss, men sen blev det soligt =)
Kortspelet slutade i kortkrig haha! Sedan blev det lite mer studsmatta och efter det käkade vi lite mellanmål. Sen började vi packa lite och kollade lite på nätet hehe. Sen kom Ys morfar och hämtade oss vid 4. Sen bar det av till Ellös på Orust. Där blev det middag och sedan gick vi ner till havet och rodde ut i en liten roddbåt. Vi rodde till en liten vik där E lärde sig ro. Sen när det började komma dåligt väder så rodde vi tillbaks och påvägen till stugan så började det regna på oss. Sen blev det att mysa inomhus med öppenbrasa och yatzy samt kortspel. Sen blev det lite kvällsmat och sen drog vi oss tillbaka till våran lilla stuga där det blev en massa kortspel, prat, sång och skratt. Jag säger bara en sak, vem fan är det som spyr och skiter i hissen!?!?! :D
Sen skulle vi sova alla tre i samma säng för det är ju så mycket mysigare. Men det blev lite väl trångt så tillslut så la vi alla madrasser från de andra sängarna på golvet och sov åt fel håll om ni fattar vad jag menar. så vi hade huvudet i sängen och fötterna på de andra madrasserna som låg staplade på golvet. Det var väldigt varmt i stugan så jag hade svårt att somna, men när jag skulle vädra lite så tyckte jag att det satt en man vid det stora huset (visade sig senare att det var en buske hahaha) så då blev jag fegis och vågade inte vädra mer än typ 10 sekunder. Somnade iaf. efter det.

Söndag: Efter frukost så gick vi ner till en liten strand. Ibland blev det varmt och ibland jättekallt hehe. Men vi solade lite och sen spelade vi kort och sen fotade jag E en massa hehe.
Sen drog vi vidare till roddbåten och rodde ut och vidare in i en vik så att Y skulle kunna bada. Galning som badar när det är kallt, både i vattnet och luften! Jag lärde mig även ro, stolt :D
Sen drog vi hem och käkade lite mellanmål. Sen tog vi en powernap, skönt. Efter det blev det middag och sedan kortspel :) Efter det drog vi ner till ellös i jakt på glass. Det var rätt blåsigt men det blev en glass tillslut efter lite letande då vi helst ville ha kulglass. På vägen hem pratade vi om lite djupa frågor som lycka och sånt hehe. När vi kom hem spelade vi kort samt ett ordspel, det var kul. Sen flätade Y om mitt hår också, tack! Sen blev det lite kvällsmat och sen drog vi ner till våran lilla stuga för kortspel och tjöt och skratt. Denna natt sov E i sängen och jag och Y trängdes på madrasserna hehe.

Måndag: Efter frukost och lite packning var det dags att åka hem :( Jag och E tog bussen från stenungssuns hem till götet.

Visst var detta inlägget strukturerat Y? Lite långt kanske, men men.

2 kommentarer:

Anonym sa...

det var nog mer strukturerat men på tok för långt, orkade ändå bara skumma ;P

Anonym sa...

haha men det hände ju så mkt :)