tisdag, juli 22, 2008

We have to save the planet before we can rock it

Hallo, hoppas allt är bra med er :)

Min dag har bestått av städa,städa,städa hehe. Har väl kommit ganska långt nu, även om det inte ser så ut då flyttlådorna som ska upp på vinden står i rummet, diverse grejjer som ska in o bokhyllor står på golvet, olika högar finns på bord/golv för fortsatt sortering av de boxar som är kvar osv. Men jag vet att det händer grejjer och det syns på åter vinning/skräp påsen. Ett ställe där resultatet syns är foto/scraapbooking avdelningen i min bokhylla. Nu är nämligen alla foton uppsorterade i rätt "fodral" som är märkta på utsidan med vad för typ av bilder som är i (sommar 01 osv.). Dem är också indelade i grupper t.ex. "resor" eller "högstadiet". En del grupper är sedan indelade i kronologisk ordning. Behöver fler och bättre förvaringboxar för fotona men det blir inget större jobb att placera fodralen i dem när jag skaffat det :)
Scraapbooking papprerna är uppsorterade i färgnyans/mönster och klistermärken och rubons är sorterade i plastpåsar efter t.ex. blommor, hjärtan osv. detta gjordes dock för några veckor sen men nu finns dem i bokhyllan vid papprerna iaf.
Sätta cd-skivor i fodral har också varit en av dagens sysslor.
Chattade med C förut och jag berättade lite om min städning och hon skrev något i stil med vi hörs om några månader det verkar som det där kommer ta ett tag :P Inte exakt så men liknande. Vi får hoppas att hon har fel! Men åh vad skönt det kommer vara när det är klart, när allt är rent och organiserat och genomrensat. Sen är det ju iof. badrum, hall och kontor kvar men detta är nog den jobbigaste biten och även det som känns viktigast att få klart på sommarlovet för det är ett sånt tids och energikrävande projekt. Fixa på kontoret tar bara några få timmar och garderoben kan jag säkerligen fixa över en helg i värsta fall. Badrummet tar inte speciellt lång tid heller, det är mer att jag behöver köpa grejjer och sånt. Men har en liten ikea handla lista nu och den lär fyllas på, så det får bli en tripp dit snart!

Jag har ingen aning om jag ska till L imånn, har försökt få tag på henne utan att lyckas. Ska ju bara stanna en natt så behöver inte packa så mycket så om hon hör av sig imorgon förmiddag kan jag säkert åka. Är osäker på vad den hållplats som hon bor vid heter men har sökt lite och tror att jag i sånafall åker hemifrån vid två tiden på eftermiddagen. Annars kanske jag åker ons-tors istället vem vet hehe. Om jag inte åker så lär jag städa imånn hehe :)
På torsdag kväll blir det nog en middag i stan med mamma. Beroende på hur städandet har gått kanske jag sover där en natt, saknar vovven och så är mina plusbröder antagligen där och det var lääängesen jag träffade dem! På lördag blir det eventuellt en dagtrip till höganäs där delar av min släkt befinner sig, min kusin fyller nämligen år på fredag! Men vi får se, inget är säkert just nu hehe. Jo en sak är säker, om det är hyfsat väder 4-6 aug ska jag&Y segla! Nu har dock mammat börjat babbla om att vi kanske ska åka med hennes vän istället för hans båt e större och han är kanske på något roligare ställe och han kan spela gitarr och sånt haha. Så vi får se vad som händer..... Lär ju bli en och annan tur med våran båt i alla fall om det blir fint väder i slutet av juli / början av augusti. Nu ska jag nog försöka sova.....har en känsla av att det inte kommer bli så lätt.....

Ha det bra!

Inga kommentarer: