tisdag, januari 05, 2010

I make no apologies for how I choose to repair what you broke

Milano hösten 2009

Torsdag;
Flygresan ner gick bra, jag halvsov under jackan. Väl framme hann vi med lite matintag innan vi tog bussen till centralstationen där vi mötte upp Maria&Michele. Första kvällen blev rätt lugn, vi kom ju inte dit så tidigt.

Fredag;
Vi gav oss iväg mot Milano för shopping! Jag och Maria köpte en del medans Thina nog mest ville hem, haha :) Lunch blev det på donken. På kvällen dracks det väl en del vin om jag minns rätt :)




Lördag;
På lördagen åkte vi iväg och handlade mat, dagen inleddes inte så bra för min del, ett jobbigt telefonsamtal. Jag och Thina stannade därför hemma när de andra shoppade, jag tog en dusch. På kvällen blev det dock ut för drinkar, roligt! Så jag var snart på bättre humör! :)




Söndag;
En solig, härlig dag. Vi åkte till Monza centrum så att Maria fick köpa sin fina väska från Zara. Sedan blev det glass i solen, mm gott! Lite senare blev det bowling, skojj! Sen blev det apperetivo på kvällen, mat + drinkar = toppen! :) Jag hade en väldigt trevlig kväll, även när vi kom hem, bland annat så åkte jag i en kundvagn! Roligt värre! :)








Måndag;
Slappardag, Maria var i skolan och vi kollade väl lite webtv och promenerade med Theo och sådant :)

Tisdag;
Dags för ytterligare ett besök i Milano! Shopping och glass, tipp topp! :)





Onsdag;
Maria kom hem från skolan ganska tidigt så jag och Thina åkte till mataffären och handlade lite "souvernier". På kvällen blev det apperitivo, gott och trevligt! På kvällen blev det massa kortspel och vin, jättebra avslut på en trevlig resa!






Torsdag;
Maria följde oss till centralstationen där vi tog buss till flygplatsen för att åka hem.

Tack M&M för att vi fick komma och hälsa på!

4 kommentarer:

Annika sa...

Åh, Milano är verkligen underbart!

Thina sa...

Ja, men det var ju jobbigt att gå i en massa affärer! :P Haha

Anna, Fair and True sa...

Shopping och glass = perfekt! De presenterar ju glassen så bra i Italien också, inte så tråkigt och oaptitligt som vi gör i Sverige!

Maria sa...

så härligt vi hade det =)
vad tyckte du om sushi då?