fredag, januari 15, 2010

Fredagstema; Mitt drömrum

Jag håller ju i fredagstemat i Januari, förra veckan var det frukt, jag var i England då men hade tänkt skriva när jag kom hem, men har inte hunnit med detta, inte haft orken riktigt heller. Men har läst många av era inlägg och det har varit kul, har varit lite dålig på att kommentera bara. Men idag är det nya tag och nytt tema!

Inredning är ett stort intresse, har lääänge haft tankar på en inredningsblogg men tiden har inte funnits till, men vem vet vad framtiden har att erbjuda. Dagens tema är i alla fall drömrum, om man får vara efterklok kanske jag borde tagit drömhus, gud så jobbigt att begränsa sig till ett rum! Nåja jag kanske kan göra en egen liten tolkning i efterhand och skriva om drömrum i olika rumskategorier? Nåväl, vi får se vad det blir nu när jag börjar...

Köket är hemmets hjärta tycker jag! Jag gillar att laga mat, äta och umgås, köket är ett utmärkt rum för detta! Mitt drömkök vore ett kök och vardagsrum som sitter ihop, en enda stor yta för att umgås och ha det trevligt! Jag skulle gärna vilja att hallen var intrigerad i detta, tycker om när hallen är öppen så det känns som man liksom rakt in i hemmet, väldigt välkomnande tycker jag! Hallen skall vara stor och funktionell, inte alls trång och smal som många svenska hallar är, tycker det är supertrist! Så ett kök-hall-vardagsrum rum är mitt drömrum!

Köket får gärna ha en köksö eller en bardisk. Det ska finnas gott om bänkytor, gärna ett walk-in-skafferi och stor frys och kyl! Vill gärna ha en synlig del av köket och en mer dold där man kan ha disk osv. så man slipper se det hela tiden! Finns så många olika kök som är fina, gillar många olika stilar, det viktigaste är att det passar in i resten av huset! Men ljust, modernt och gärna något riktigt snyggt kakel är saker som lockar!



Underbart kök från Marbodal!



Snyggt och modernt från Marbodal!



Riktigt snyggt från myresjökök!



Fint och häftigt från Noblessa!



Stort, ljust och snyggt från Noblessa!



Snyggt och fräckt från Marbodal!



Snyggt i valnöt från Marbodal!

Vardagsrumsdelen ska vara funktionell, ett bord som går att ha inläggsskivor i så att man kan ha många gäster! Ljust och luftigt med personliga detaljer såsom souvenrier från resor, canvas tavlor med egna bilder, mycket inramade bilder på familj&vänner, någon passande väggtext..... En stor soffa med divan, gärna konstläder eller tvättbarttyg, vill inte behöva vara för rädd om soffan! En snygg tv-möbel med en lagom stor tv. Kanske en modern öppenspis i hörnet. En riktigt go fåtölj där man kan krypa upp och läsa!



Denna jättesoffan från incanto skulle man inte tacka nej till!



Denna soffan från furninova rymmer många gäster!


Hallen ska ha mycket förvaring, snygga garderober, bra och stort skoställ, stor spegel, någon välkomnande väggtext och kanske en stor bild på de som bor i huset!



Jag tycker det är väldigt fint med väggtext :)



Klok väggext!


I anslutning till detta jätterum skulle det vara toppen med badrum&tvättstuga (ja ni ser jag kan INTE hålla mig till ett rum). Jag gillar badrum som är lättstädade, öppna, har en genomgående stil, är funktionella och som man verkligen trivs i, gärna med ett stort badkar eller en dusch som man kan sitta i!



Snyggt från Vedum.


Snyggt och annorlunda från Vedum :)



Snyggt med ett lite annorlunda kakel från Myresjö =)



Lyxigt och vackert från Myresjö!



Ångdusch med sittplats från Hafa, mmm!


För mig som faktiskt gillar att tvätta och sortera tvätt vore det underbart men en stor tvättstuga alá denna från Myresjö.

Andra som fredagstemabloggar (har jag glömt dig så hojta!); underytan isflaket utvandrare olga ebba maisoui iamannika marransplats tankebubblor Simone Desiree miss-marie saltistjejen taina ebba

6 kommentarer:

HeLena sa...

Visst är det härligt när kök och vardagsrum går ihop, det gillar jag också. Hoppas du hittar ditt drömhus så småningom:))där du kan ha det så.
Trevlig helg!

Nilla sa...

Vilket härligt inlägg! Ditt drömhus låter fint tycker jag! Ha en skön dag. / Nilla

Maria sa...

åh tänk att bo så där!

hahaha förlååååt

Annika sa...

Jättefint, vill ha, vill ha!!
Tänk vilka drömhus vi alla går omkring med i skallen :-)

Fritt ur hjärtat sa...

SÅ mycket snyggt du visar! Fast de mesta är stort som hela mitt hus
;-) Skulle nog bbehöva ett slott för att få plats med kök o annat av den storleken.

Anna, Fair and True sa...

Vad många bra inredningstankar- och idéer!