söndag, januari 24, 2010

Fredagstema; Motion

Jag skulle nog behöva söndagstema istället haha, på fredagar är jag ofta helt slut! Denna vecka är det motion som är temat. Motion är väldigt viktigt för mig, när jag tränar så mår jag bättre, orkar mer och blir gladare! Jag är ingen sporttjej och det tog lång tid för mig att hitta någon typ av motion som passade mig bra. Men nu har jag hittat det! Jag älskar att gymma, jag tycker om känslan av att ha delmål, nu tar jag benen sen tar jag magen osv. Och jag föredrar mjölksyra framför blodsmak. Jag gillar känslan när man är helt slut i musklerna. Och det är alltid härligt när man märker skillnad, när man kan öka viktbelastningen eller orka göra fler situps. Sedan älskar jag friskis&svettis danspass, hur kul som helst! Jag har dansat i många år och detta är perfekt, opretensiöst, massa inlevelse, rolig musik, galna rörelser, massa gläde och så himla roligt! Passet har allt från linedance till tango till magdans till discodans till att spela luftgitarr, roligt roligt roligt! Tycker även att STEP och aerobics är roligt ibland :) Sedan tycker jag att dansa på klubbar är motion det med, dansa natten lång är svettigt!

Mina snygga skor som jag är mycket förtjust i, tycker om att känna mig lite snygg när jag tränar!


Denna maskin gillar jag på gymmet, man kan titta på tv samtidigt, det får en att kämpa lite längre om det är ett spännande program!


Danspass är superkul!


Afrikanskdans är en av de dansstilar som inspirerar danspasset!


Friskis&Svettis är jag nästan född in i, pappa har tränat där i evigheter och står även i receptionen ibland!

6 kommentarer:

Fritt ur hjärtat sa...

Friskis&Svettis gör mig lycklig! Som gammal spinnledare har jag ett mål. Efter min aoperationer ka jag åtminstone bli motionär igen, på spinnpass.

Nilla sa...

Jag gillar också Friskis och har tränat där sedan 5 år tillbaka nu. Ha en fin kväll.

Maria sa...

tack vad snäll du är och vilka bra tips! =)

önskar också att du bodde närmare

HeLena sa...

Då är vi två som älskar friskis:D och dans. Och det är dessutom väldigt bra motion. Styrketräna gillar jag inte lika mycket...

Taina sa...

Åh vad härligt med ytterligare en som gillar dans i olika former. Jag har också provat på de flesta stilar, till och med break dance under 80-talet. Klarade inte av head spinning men däremot shoulder spinning!

Har du provat på Zumba? DET är kul.

Snygga skor!

Tack för ett bra tema!!!!

Anna, Fair and True sa...

Jag önskar jag längtade efter mjölksyra haha! :)