lördag, november 14, 2009

Fredagstema; Underifrån

Denna veckan har Simone valt temat Underifrån. När jag tänker på ordet underifrån så tänker jag dels på hierarkier, hur människor långt ner i hierarkier ser på saker och ting. Hur fattiga människor ser på rika människor. Jag tänker även på foton tagna underifrån, jag pluggar foto i skolan nu och där har vi fått lära oss att om man vill få en person att verka mätkig,överlägsen,stark etc. så är det en bra idé att ta bilden lite underifrån så det blir ett "grodperspektiv". Något annat jag tänker på är människor jag ser upp till, människor jag beundrar helt enkelt. Jag har valt ut tre, finns såklart fler men tog några väldigt viktiga människor för mig.


Min Pappa! Min största IDOL! Han är den människan jag beundrar mest, han är en oerhört god människa! Han är intelligent, omtänksam, klok, fördomfri, liberal...han är BÄST! Han har alltid stöttat mig till 100% och accepterat mig för den jag är. Han har alltid stöttat mig i mina intressen och vi har så kul ihop! Han är en av mina bästa vänner och jag kan inte tänka mig en bättre pappa! När jag blir förälder kommer han vara min stora förebild utan tvekan!


Musikaliskt är Robbie Williams min stora idol! Hans texter träffar mig rakt in i hjärtat, hans röst är underbar, hans musik är alltid så jäkla bra! Och han är en makalös entertainer!


Min barndomsbästis Linn är en fantastisk människa! Jag beundrar henne för hennes lugn, trygghet och stabilitet. Detta är 3 adjektiv som hon utstrålar. Jag känner mig trygg med henne, jag är av det mer nervösa och hispiga slaget så hon är en bra motpol! Hon är fantastisk med både människor och djur! Hon är grymt bra på att hantera olika situationer och människor. Jag tror att hon skulle bli en mycket bra polis eller liknande! Hon har också oerhört mycket större tålamod än mig som har uruselt tålamod, vi kompletterar nog varandra rätt bra =)

Trevlig helg till er alla!

7 kommentarer:

Fritt ur hjärtat sa...

En så fantastiskt fin tolkning Sparkling! Jag blir rötd över ditt sätt att beskriva din pappa. Precis som du skriver så är underifrån ett perspektiv med många tolknings möjligheter. Jag lekte ett tag med tanken att skriva om politik. Du vet det sitter knappt 400 i regeringen och alla skälller över politiker som är dumma i huvudet, som skor sig och inte har någon verklighetsförankring. Samtidigt som flera hundratusen fritidspolitiker jobbar häcken av sig i kommuner och landsting, de råkar ut för samma politikerförakt... Men som sagt det skrev jag inte om.. :-)
Ha en trevlig helg.

Taina sa...

Fin vinkling av temat! En sådan underbar kärleksförklaring till pappa din! Härligt med sådana relationer.

Hoppas du får en härlig helg!

Johanna sa...

Din pappa är grym! :D

Västmanländskan sa...

Vilken bra tolkning av temat! :)

Fröken Anki sa...

Bra tolkning av temat!
Härligt att ha såna förebilder.

Kul att du hittade min blogg och lämnade en kommentar. Nu ska jag komma ihåg att kika in hos dig också emellanåt.

Ha en skön ledig måndag.
kram

HeLena sa...

Vilken tolkning!! Jättebra! Härligt med din och din pappas relation, det är viktigt! Och en härlig kompis har du också!
R.Williams är jättebra!
Kul att du hittade till mig!

Anna, Fair and True sa...

Vilken fantastisk tolkning av temat!