söndag, juni 14, 2009

One second it was perfect and now you're halfway out the door

Halloj! Snart är helgen slut, men det är lov så det är helg varje dag nu! :D

I fredags hade en kompis en avskesfest för hon ska åka till USA i ett år så den spenderade jag kvällen på. En kväll som började med att jag nästan missade bussen och sen dessutom glömde alkoholen hemma så min underbara pappa fick köra och lämna den till mig på stället där vi skulle byta buss. Sen tappade jag busskortet så jag missade bussen som vi skulle byta till så jag och Mattias fick gå till festen, uppförsbacke all the way men lite motion skadar väl aldrig...;)
Festen var trevlig med poängpromenad och god tårta och Sandras föräldrar och systrar höll tal. Sedan blev det lite alkohol och en del blev mer påverkad än andra. Själv lyckades man sabba en potentiell kärleksrealtion och bränna sig själv med en cigarett på överarmen, hur man nu lyckas med det är ju en annan femma. Sen skulle vi även köra ett litet "race", Johanna skulle rida på Jonas rygg när han sprang och jag på Johns, detta slutade med att Jonas ramlade och hans byxor gick sönder och knäet började blöda..... När vi skulle hem hann vi blev oroliga över att det inte skulle komma någon buss men det gjorde det! Dock blev det att vi fick sova hos Jonas då vi hade fått gå en bra bit annars eftersom vi tog fel buss.

Lördagen började med att jag blev väckt av mina kära vänner. Sen blev det frukost och sedan fick jag och Johanna skjuts av pappa hem. Spenderade dagen med att sitta framför datan och även göra klart dekorationerna på alla ramarna till badrummet, så nu ska bilderna framkallas! På lördag kväll bar det av till en hemmafest. Så mycket fest blev det väl inte direkt, mest chill med singstar och rockband. Jag var väl inte så pepp pga. bråk med den potentiella pojkvännen. Jag lyckades även missa ett tåg genom att stå på fel perrong men jag kom hem tillslut :)

Idag har jag hittills bara tagit det lugnt med laptopen i knäet i sängen. Tänkte väl kanske städa lite, har lite energi att bli av med och kan behöva rensa huvudet lite typ.

Snart är det midsommar, då blir det fest!

Hoppas ni haft en bra helg!

2 kommentarer:

Maria sa...

det var en födelsedagspresent/julklapp från au pair familjen men michele kollade upp vad det kostade, 46 euro för en person och heldag. det är ett ganska bra pris faktiskt =)

Maria sa...

och oj där klickades det lite snabbt :P
snäll pappa du har och härligt att det blev en bra kväll =)