söndag, juni 21, 2009

Midsommar del 1

Hej! Jag har haft en underbar midsommar, det hoppas jag att ni också haft! Det får bli två inlägg, först text och sen bilder. Jag och min kära vän Johanna ordnade midsommarmiddag/fest hemma hos mig. Vi har planerat detta i några veckor nu. I torsdags var vi och handlade en massa mat och förbredde även en del av lekarna och jag bakade tårtbotten. På fredagen spenderade vi en stor del av dagen med förbredelser. Vi hade förbrett en poängpromenad, sms-roulette och "speeddating". Lite stressigt blev det på slutet och de första gästerna fick hjälpa till men så kan det gå =) Några gäster var också rätt sena, fy på er! Men när de flesta kommit blev det speeddating och sedan middag. Middagen bestod av en buffé med färskpotatis, pasta sallad, olika korvar, skinka, rostbiff, fetaost, tzatsiki och gräddfil samt bröd och smör. Under middagen sjöngs det massa snapsvisor varav en som jag hade skrivit :) Efter middag blev det poängpromenad och senare efterrätt, en gräddtårta och en glasstårta. Innan efterrätten kom det lite extra gäster också. Sen var det sms-roulette och party för hela slanten. Det var dans på borden, rökning på balkongen, musik på hög volym och jättetrevligt! Blev verkligen jättelyckat och jag tror att alla hade kul! :) Ber om ursäkt om någon fick lite konstiga sms från mig!
Kvällen slutade med att både jag och Linn däckade i min pappas säng och några andra fick ta hand om disken haha. Dagen efter var det såklart lite bakfylla men inte så farligt ändå hehe. Mitt hem är ganska oskadat, lite blod på en matta, några krossade glas, stearin på en duk och en halvtrasig stol. Inget kalas utan kras!

Tack alla som kom och förgyllde kvällen! <3

Och här får ni snapsvisan som jag skrev om ni är nyfikna! Melodi; Främling
Isak vad döljer du för mig
Bakom din attityd
En svag nyans av godhet någonstans
Men ändå så hemlig

Matilda vi känner så för dig
Du ser oss och vill oss smaka
Du är en tiger
Låt oss få komma in i dig

Som roy har roger så har vi ju er
Om ni vill stanna här ikväll
Spriten jag ser den
Vill gärna ge den till er

Där i flaskan finns en galen värld
och vi vill upptäcka den här med er
Ta första supen och visa oss vägen ikväll
Vi känner att vi litar på er
Så blir vi aldrig mera ensamma ikväll!

Natten finns till för John och Jonas
Glöm att dom finns omkring er
Låt dom få komma
Låt dom få vara ifred ikväll

Som Mattias har sin energi
Så har Gisela sin häst
Spriten ser Antonia
Och vill gärna dricka den

Men hon är lättpåverkad tyvärr
Och alla vill hindra henne
Gisela tar första steget med Jojjo till tvångel ikväll
Vi känner att vi älskar er
Så ta nu supen och bli onyktra ikväll!

Inga kommentarer: