onsdag, november 01, 2006

Bild sortering

Har jag ägnat mig åt idag, om man nu någonsin kan komma på ett system som funkar och håller i längden. Det bästa vore kanske om jag från början hade hållt alla bilder i sina orginal fodral me negativ och alltid se till och lägga tillbaka dom på rätt ställe, men det är sedan länge försent.
Det är ju mest på grund av negativen det vore checkt, och nu är jag sådär osäker om jag ska splittar dom foton som faktiskt ligger med sina negativ, eller låta dom vara. Och om jag låter dom vara så är problemaktiken att då finns det en del som är uppdelade i olika fodral efter vad som är på bilden och en del som ligger i sitt orginal fodral och då ej är uppdelade efter vad som är på bilden, I-lands probelm, jag vet.
Har iaf. sorterat lite, försökt hitta vettiga kombinationer, och märkt dem med såndär "går att skriva på" tejp, uppe på kanten så att man lätt ska kunna hitta de bilderna man letar efter (förhoppningsvis).
Det blir lättare nu när alla bilder man framkallar är från digitalkameran, utan negativ. Då kan man dela upp dom som man vill. Funderar på att köpa några nya slags "fickor" att lägga bilderna i, kanske i genomskinlig plast, undra om det finns förslutbara "sandwich bags" i Sverige, såna som finns i USA. Dom vore checka, får köpa sådana när jag är där kanske.
Ja, som ni märker av textens längd så håller jag mycket på med foton och fotoalbum och scraap booking och sånt.

Jag har ont i min högra hand, jag har ofta ont i händerna, typ i lederna, tror ni jag har någon sjukdom? *ta i trä*. Det kan ju vara typ överansträngning, jag får ju det ofta i högerhanden och jag e ju högerhänt så.........
Har ju ont i knäna en del, men de vart ju inget farligt där för det har jag kollat upp :)

Nu ska jag väl snart sova, med mina funderingar hihi.

Kram på er och godnatt!

Inga kommentarer: