torsdag, november 23, 2006

Ångest

Jag har sån fruktansvärd ångest varje dag, eller rättare sagt varje natt när jag ska sova. Har haft det ett tag, minns inte exakt hur länge.
Ångest och oro är de värsta känslorna som finns för jag känner mig så hjälplös.
Det hjälper inte om jag e trött eller har gått upp tidigt, eller varit aktiv under dagen eller har mycket att se fram emot. Samma jävla ångest ändå, och ibland kommer den även under dagen, även om jag är i stan.
Men mest när jag är ensam, inte har någon att prata med just den sekunden eller minuten.
Framtiden ser så mörk ut, den är ju inte det egentligen men just nu kan jag inte se någit ljust, tänker bara på döden och annat otrevligt.
Det känns som allt jag gör blir fel och att hela jag är fel.
Det finns bara små,små stunder av lycka.
Usch, jag orkar inte mer.

4 kommentarer:

Anonym sa...

*kramar om*
Vet att det är svårt att se det positiva när man är inne i en sådan period (har själv varit där rätt ofta). Försök i alla fall komma ihåg att du är jättemycket värd! *kramar igen*

Sparkling sa...

tack =)

Maria sa...

Låter som att du är i en svacka och dem kan vara riktigt jobbiga. Men efter regnet kommer solsken och jag hoppas att den kommer lysa starkt över dig :)

Sparkling sa...

ja vi får väl hoppas de =)