söndag, mars 02, 2008

Tiden går fort

Hallu!

Tänkte berätta lite om min helg. I fredags hade jag som vanligt bara en lektion, skönt. Hade väl tänkt plugga på eftermiddagen men det verkar som jag inte kan göra något vettigt på fredagar, är för trött. Borde nog ta en promenad eller gå till gymmet när jag kommer hem för att få lite energi. I fredags lyckades jag hålla mig vaken i alla fall. Så jag kollade på tv, halvsov väl lite grann. Sen på kvällen tog jag det lugnt och så bakade jag en kladdkaka, gott. Somnade vid soffan vid halv 11 haha. Sen vaknade jag vid 5 men somnade om en stund senare, kunde ju inte gärna gå upp vid den tiden. Fast det borde jag ha gjort för när jag somnar om så efter att ha sovit rätt länge så blir jag seg och får jättesvårt att gå upp sen. Men å andra sidan, om jag går upp så tidigt så orkar jag inte med dagen sen! I alla fall så kom vi iväg vid halv 1, skulle kolla på grejjer till det nymålade badrummet, åkte till Bauhaus, Ikea och hornbach. Självklart var det ingen jackpot direkt, det jag vill ha finns aldrig i princip. Men vi får hoppas att det löser sig, min pluspappa är rätt händig. Sedan tog vi en fika och sen kollade vi på skidkläder. Jag köpte en röd jacka och pappa en svart, sen köpte vi en turkosmössa med gråapäls detaljer som vi ska dela på haha.

Sen åkte vi och handlade lite mat. När vi kom hem började jag tömma mina bokhyllor, oerhört trist och jobbigt, men vissa saker måste man ju göra fast dem är tråkiga. Sen var det middag, lax, gott. Efter det blev det melodifestivalen, en av dem bättre deltävlingarna. Tyckte mycket om Charlottes låt även om jag inte är så förtjust i henne annars. Tyckte det var synd att Calaisa inte gick vidare, även om det inte var deras bästa låt.

Efter melodifestivalen så flyttade vi bokhyllor och sen halvkollade vi lite på lynley, hade sett den förut. Fattar inte varför dem inte repriserar de avsnitt som dem sände vid jul istället!

Min data sladd verkar vara trasig så mitt batteri håller på och dö :( Så jag får skriva klart detta inlägget på den andra datan.

Så, nu är jag tillbaka, hehe. I alla fall så somnade jag väl inte jättetidigt igår, kanske vid 2 tiden eller så. Idag skulle jag och C käkat lite och gott på bio, hade verkligen sett fram emot det. Tjötade med henne en stund i telefon innan jag gick upp. Och vad hände sen? Jo jag blev dålig, jag är så trött på att vara sjuk nu! Blev skitlessen, arg och besviken. Andra söndagen i rad som jag får ställa in planer, jätte trist verkligen. Jag mår bättre nu, tur det i alla fall. Om jag gått upp tidigare kanske jag hade mått bra tidigare och kunnat träffa C, men sånt kan man ju aldrig veta, var uppe en sväng vid 8 och mådde bra då.....
Får försöka träffa C i veckan även om det kanske "bara" blir för en fika.
Så idag har jag inte gjort så mycket, har skrivit en uppsats och det var ganska intressant, handlade om organdonation. Har kollat på agenda som vanligt. Blev jättearg på några som blev intervjuade i ett reportage om bensinskatten. Dem hade typ skrivit på protestlistor, dem säger att dem inte klarar sig utan bilen för dom bor i glesbygden, lägg in en motion till de lokala politikerna om utvidgande av kollektivtrafiken istället för att skriva på protestlista om bensinskatten! Det finns faktiskt bilar som är väldigt bensinsnåla samt bilar som inte drivs av bensin alls. Den ena sa något i stil med att det var att sparka på dem som redan ligger, undrar om hon förstår vad hennes och allas andras bilåkande gör mot naturen? Fattar hon att afrika kommer få ännu värre torka pga. klimatförändringarna? Där kan man snacka om att sparka på dem som ligger. Tycker det var okänsligt och respektlöst och egoistiskt av henne att säga en sådan sak, som om hon inte tänkte på dem som drabbas av hennes bilåkande, hon verkar inte fatta hur bra hon har det! Hon borde vara tacksam att hon ens har en bil. Om hon absolute inte har möjlighet att åka med kollektivtrafiken, samåka eller bytabil får hon väl helt enkelt dra in på andra nöjen för att vara med och rädda jorden! Blir så trött på alla som skiter i växthuseffekten, inklusive flera av mina egna nära&kära.
Jaja nog pratat om den saken. Förra veckan missade jag och tydligen en hel del andra i min klass ekonomiprovet i samhällskunskap. Hoppas verkligen att vi får göra det på WS och inte imånn på lektionen, för då kommer det nog gå dåligt för mig. Har inte haft tid och plugga denna helgen så då får jag klara mig på det lilla jag pluggade förra helgen samt att jag lyssnat och antecknat på föreläsningarna. Får väl skumma igenom häftet innan jag somnar. Borde verkligen gå och lägga mig nu, börjar tidigt imånn, usch!
Har en rätt tugn dag imånn, veckans tyngsta. Men sen är det dans! Innan det blir det nog lite shopping, ska köpa nagellack och kanske kolla på lite kläder.
Hoppas ni får en bra måndag!

Inga kommentarer: