torsdag, augusti 05, 2010

Skattjakt

Hej! Min mamma har gett mig ett gäng lådor med saker som jag rensa. Hon har gömt pengar i dom för att motivera mig haha, lite som en skattjakt. Men det roligaste är att hitta massa gamla grejjer :) Typ mina vänner bok och annat skojj. Vill dela med mig lite av "Min berättelse bok" som är typ från lågstadiet där man skrivit om lov och utflykter :)

"Skolresan till amundön 9 september 97 Det fanns snäckor och gräs. Vi fikade. Malin och Jonas trillade i havet. Vi såg hästar." (Åh det fanns gräs, coolt!)

"Furåstjärn 23/9-97 Vi gick iskogen vi gick långt. I sjön såg jag en hel korv och en bit av en morot och en bit av en annan korv. Vi lekte brtaträd. Vi träffade scouterna och gick en naturstig. Slut." (Vad fan är brtaträd.)

"Feskekörka. Våran klass var i feskekörka. Det fanns levande hummer och små haj och lax. Det var roligt. Vi åt vår matsäck vid fina bord ute." (Haha, viktigt att borden var fina liksom)

I övrigt kan jag berätta att jag tydligen ville bli polis när jag var typ 5år. Något förvånande. Haha :)

1 kommentar:

niffin sa...

"I sjön såg jag en hel korv och en bit av en morot och en bit av en annan korv."

Jätterolig läsning! :D