fredag, augusti 13, 2010

The pieces of my heart are missing you

Hejsan! Här öser regnet ner för fullt, nästan lite chockad över hur det kan regna så mycket så ihållande haha, och då är jag ändå göteborgare :) Nu är det i alla fall "kulturkalas" i stan vilket är skojjsigt :) Det drog igång i tisdags och då var jag och min älg inne och testade på zumba, det var roligt men ack så svettigt i den värmen som var då. Sedan satt vi och chillade i nåra soffor, lyssnade på ett band som soundcheckade och drack ekologisk och rättvisemärkt iste! :) Sedan var det en designtävling där som var rätt skojj, 3 olika lag fick en kassa med second hand kläder samt typ nål och träd och lite sånt, sedan hade dom 30minuter på sig att fixa ihop en kreation på en frivillig modell (tre små ursöta tjejer ställde upp). Riktigt skojj att se hur kläderna växte fram. Min favorit vann, hon gjorde en ursöt klänning med lite ballongkjol och en snygg ficka där fram, samt en stor sjalliknande sak över huvud och hals. Klänningen var så söt och såg väldigt välgjord ut på den korta tiden. De andra lagen körde verkligen på more is more typ :P Sedan drog vi oss vidare för att kika runt lite i övriga stan samt käka lite. Sedan var det stand-up med bl.a. özz, peter apelgren, peter wahlbeck m.fl. Skojj skojj! Sedan såg jag slutet på Timo konserten också. Efter det så mötte jag upp Peter och vi drog ner till hamnen och njöt av den varma sommarkvällen, fin utsikt och scotts spelade en bit bort. P tvingade mig att dansa också haha. När jag skulle hem missade jag precis bussen och fick sitta en halvtimme på heden, lite segt men blev lite underhållen av en kvinna som satt bredvid mig och tog kort på sig själv...sedan ville hon veta om hon stavat rätt...hon hade skrivit fryzer :P Sedan var det några som undrade lite över bussarna och som tyckte att jag var som tidpunkten haha :) Alltid trevligt att kunna hjälpa till.

I onsdags drog min pappa till fjällen och jag sov rätt länge. Sedan städade jag vilket är ganska ovanligt haha :) Dock var dammsugarpåsen typ full så får dammsuga klart en annan dag då jag inte visste var nya påsar fanns nånstans. Men var i alla fall skönt att få städat. Sedan lagade jag mat och sen kom P som slutar jättesent, så det blev en sen middag med gott vin. Och efter det lite tv och glass. P försov sig imorse...tyckte lite synd om han men han överlevde. Jag sussade glatt vidare efter att han gått. Idag har ja först tagit det lugnt och sedan åkte jag in till stan och mötte upp Linne pinne med bröder. Vi kollade på Oskar Linnros, konstigt system dom har vid scenen vid storan, dom släpper in folk pö om pö så trycket utanför staketet blir sjukt stort. Dessutom är det inte så kul för artisten att ha halva publiken så långt bort! Nån har inte riktigt tänkt till där alltså. Efter Linnros flummade vi runt lite och träffade 2 alkisar varav den ena hade gjort en låt som han sjöng typ en miljon gånger för oss :P Vi uppmanade honom att kontakta Bert Karlsson och han frågade oss massa gånger om den verkligen var bra. Men den va faktiskt helt okej, lite catchy sådär =)

Den gick ungefär så här;
I veckan spelade jag på min sträng
Så kom det en flicka och bankade på min säng
Jag lyfte på täckte och visade henne in
Så lekte vi lite och hon fick spinn
Tua
Haha :D Resten minns jag inte med tua upprepades och han hade även en rolig handrörelse till det :)

Efter detta flyttade vi på bilen och begav oss mot Götaplatsen för att invänta teddybjörnarna :) Spelningen var grym även om regnet öste ner konstant, började regna lagom till spelningen liksom :P Kallt mot slutet med vi stod långt fram och hade det trevligt och jag såg faktiskt en del, woho! Hemresan var seg, då var man genomblöt och kall :P Sjukt skönt att komma hem och få ta på sig torra kläder och dricka te! Under natten har det fortsatt regna och även åskat nått så in i norden! Minns inte att jag hört det smälla så som det small förut, rätt säker på att den slog ner i ett träd eller så. Den var nära väldigt länge, inte långt mellan blixt och dunder. Nu verkar den dock ha försvunnit vilket är tur för det hade nog blivit svårt att somna till det oväsendet och även blixtrarna skulle nog varit irriterande med sitt starka sken. Imån blir det förmodligen att baka tårtbortnar till lördagens partaj och kanske städa lite och sånt. Eventuellt en tripp till stan också.

Ha det fint!

2 kommentarer:

Maria sa...

kommunalt tar det 40 minuter hem till mig.

niffin sa...

Tua! XD