fredag, februari 19, 2010

I just can't help the way that I'm feeling nothing is as good as you

Hej! Nu snöar det för fullt här i götet. Idag har jag varit på läkarbesök och pluggat matte och lite annat.
Igår var jag i stan med mamma, var och träffade sömmerskan som nålade upp min balklänning så om några veckor är den uppsydd och klar! Köpte även en sjal, vit, lite genomskinlig med inslag av silver. Sedan kikade vi på smycken, ville ha pärlhalsband och pärlörhängen. Visste inte att det var en hel vetenskap typ, vi fick sitta ner vid ett bord och kika på olika sorter, tog några som var rätt vita som jag tyckte var fina. Sedan skulle man även välja lås, och det fanns mer lås än sorters pärlor...men det fick bli ett enkelt, fint lås i silver. Sedan blev det fina pärlörhängen, inte så stora för det är jag inte så förtjust i. Mamma köpte två par till mig, ifall man tappar så är det bra att ha flera likadana tyckte hon. Själv är jag för snål för att tänka så men det är bara att tacka och ta emot :) Lämnade även in 3 ringar för förstoring. Ska bli kul att kunna ha dom sen när dom passar :) Efter allt smycketittandet blev det en god lunch :)

Nu blir det nana snart, vad som händer i helgen får den som lever se!

1 kommentar:

kattis sa...

fin blogg! :)