tisdag, juli 12, 2011

Waiting around all over town

Hej!
Dåligt med uppdatering här, är nämligen fortfarande lite krasslig. Ont i halsen fram och tillbaka och hostig, skit trist och segt! Vill bli helt frisk pronto. Men men, ja mår bra i övrigt i alla fall :) Idag har jag övningskört, det gick bra tycker jag nog. Sedan har jag även promenerat + joggat lite och gjort lite styrkeövningar och så. Gött! Vill komma igång med att träna mer och gå ner lite i vikt och så, men ville bli helt frisk innan jag drog igång. Men eftersom denna lilla sjukdom verkar vara så seg så tänkte jag att jag nog kunde börja lite smått idag i alla fall. Och det var så skönt! Alltid segt att komma igång, men gött när man väl är på banan! Så planen är att det ska bli mer promenader med inslag av jogging (intervaller är bäst för att förbränna mycket) och även en del styrka. Tänkte mäta lite och sånt imån, tycker att mått är bättre än att fokusera för mycket på vågen. Förhoppninsgvis är jag mer nöjd med min kropp om några månader, och kanske kan belöna mig själv med någon klänning eller så då :) Vill gärna bli fit igen, har ju varit det i tidigare perioder och man mår ju bättre då, träning ger mycket energi också! Kan behövas när man ska börja plugga igen. Nu är jag sådär halvtrött, inte så jag kan somna direkt men ändå ganska gäspig :P Borde läsa lite körkortsteori, då lär man väl somna också! Haha :)

Jag har i alla fall haft en bra vecka, förutom att jag varit sjuk då. Men var på en riktigt go massage i torsdags :) Och i fredags blev det bowling + filmkväll, nice! :) Och i lördags firade vi J som fyllt år, så det blev förfest och utgång, supertrevligt men kanske inte det bästa för min hals kände jag dagen efter :P I helgen är det tänkt att jag ska hjälpa till när min kusin skall flytta. Så då är det ju bra om jag är helt frisk...

Vi hörs snart igen!

1 kommentar:

Vocalissa sa...

Tråkigt att förkylningen inte vill ge med sig. Förstår frustrationen när man bestämt sig för att sätta igång och så blir man inte frisk! Hoppas den snart släpper taget om dig och att du kommer trivas med träningen.