söndag, juli 17, 2011

Sjuklingen rapporterar

Hejhopp!
Fortfarande ont i halsen här, men mår ju bra i övrigt så det är okej. Men vore ju gött att bli av med det...var på vårdcentralen och de tog både halsprov och blodprov men de hittade inget, så är det förmodligen virus och då kan de ändå inte göra något. Hoppas det går över väldigt snart hur som helst. Vill ju komma igång med träningen :) Och kunna äta utan att det gör ont, är framförallt på morgon och kväll som det är jobbigt.
Helgen har varit lugn, i fredags kollade jag på film och pluggade körkortsteori, på lördagen hjälpte jag min kusin att flytta. Det blev ett rejält träningspass med mycket spring i trappor, rejäl träningsvärk i vaderna idag kan jag lova. Han har köpt ett jättefint hus ute i skogen, vid en sjö. Han pratar om att skaffa jacuzzi och sätta på en liten kulle....då kan man sitta där och götta sig med utsikt över sjön, fint! På kvällen kom Linn hit och vi gjorde varma mackor, bakade kladdkaka och sen kollade vi på Wall Street - Money Never Sleeps. Den var bra men lite svårt att hänga med ibland bland alla siffror, men bra budskap i alla fall :)
Idag var det upp tidigt för att börja jobba. Har fått jobb på Gothia Cup, det gick väldigt snabbt! Det ska bli skojj och man får t.o.m. betalt =) Är ju van att bara få mat, busskort och lite småsaker när jag hjälper till på events. Så idag har vi riggat lite planer, jobbar ihop med en klasskompis och 2 andra tjejer, samt hon som är chef typ. Blir nog ett bra gäng =) Det regnade dock massa idag och några saker hade inte kommit, så vi var klara rätt tidigt. Gött får då kunde jag åka hem och somna om ett tag. Vid 21 är det ett möte som jag skall på med lite information och så. Imån börjar jag åtta och vid halv tio börjar matcherna, det ska bli skojj! Hoppas på bättre väder, förhoppningsvis sol =) Vi har dock partytält och så med väggar så vi har ju regnskydd, men en del av arbetsuppgifterna kräver att man är utomhus, ska dock ta med mig regnställ och extra kläder då det ser ur att regna en del de kommande dagarna.

Liggfåtöljen som jag köpte var förresten jättefin, och hur bekväm som helst! Älskar att sitta i den och ha det gött! Kommer bli perfekt i Varberg i höst.

Nu får ni hålla tummarna att jag blir frisk och att vädret blir bättre! Ha de gött!

1 kommentar:

niffin sa...

Håller tummarna för rubbet! ♥

Liggfåtölj låter jätteskönt..!