söndag, juni 17, 2007

Tjejsnack v.25

Ditt boende -

Hur bor du? [lägenhet, hus, studentkorridor etc] Vilken våning & vilken storlek? Med vem? [djur, människor etc.] Hos pappa där jag bor mest bor jag i en bostadsrätt, det är andra våningen (och högsta våningen :P) ca 100kvm har vi fördelat på 2 badrum, kök, vardagsrum, 2 sovrum och ett "kontor" samt en avlång hall. Det finns även en vind. Vi har två akvarium, så det är jag,pappa och fiskarna som bor där.
Hos mamma bor jag i ett parhus, vet inte hur många kvm det är men det är stort tycker jag, vi har 5 sovrum, ett "hobbyrum", 2 vardagsrum/allrum, ett kök, en liten hall, ett tvättrum, ett badrum och en toalett. Där bor mamma och min bonuspappa samt jag och mina 3 bonusbröder ibland. Och ja vi har ju båda våningarna då + en vind.

Hur många ggr i ditt liv har du flyttat? Av vilken anledning? Om ej, skulle du vilja flytta? Varför/varför inte? Nu ska vi se här jag har flyttat 6 gånger tror jag, har bott (inkl. det jag bor i nu) i 3 bostadsrätter, 1 radhus, 2 parhus och 1 hyresrätt. Anledningarna har varit skilsmässa, seperation, behov av större utrymme och att jag(vi) bott i andra hand och mamma ville då ha en bostadsrätt istället.

Hur gammal var du när du flyttade hemifrån? / När tror du att du kommer att flytta hemifrån? Ingen aning! Kan tänka mig att jag sticker utomlands ett tag och sen kommer tbx och håller på så ett tag eller nått.

Var du än bor, har du någon kontakt med grannarna? På vilket sätt? Varför/varför inte? Hos pappa vet man ju vilka de är och hejjar och kanske småpratar lite, och på sommrarna hör man ju en del samtal så man vet lite om dem haha.
Hos mamma har jag inte fått kontakt med nån än för vi är så ny inflyttande.

Vad har du av följande: [Badkar/dusch], [balkong/altan/uteplats/trädgård], [kök/kokvrå/annat], [antal toaletter?] Har både badkar och dusch hos både mamma och pappa, har typ 2 balkonger hos pappa, och hos mamma har vi altan och trädgård samt en liten uteplats på framsidan, har kök hos båda, har 2 toaletter hos båda (att jämföra med "mitt" amerikanska hem där vi har 4st haha på 4 sovrum haha).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Jag måste fråga, bor du möjligtvis i Timmerslätt? På ditt foto så är husen ruskigt lika husen i området där jag är uppvuxen i sköna gröna Partille.

Katta

Anonym sa...

haha ja men visst gör jag det!
Kul att du hittat hit å lyckats se de!
vilket nummer bodde du på?
/sparkling