fredag, juni 15, 2007

3 sköna dagar

I tisdags var jag och Yoe- Yoe på Allum och tittade runt i de flesta av klädaffärerna, hon köpte vita bh:ar och jag köpte en bikini på stadium, Y fick springa och hämta färger och storlekar och grejjer hela tiden haha, så jag kunde testa olika kombinationer, tillslut blev det de ni ser på bilderna nedan, fast underdelen tog jag i brunt. Ingen av dessa hade jag med mig in från början men fastnade för överdelen i rött och underdelen i ljusblått men eftersom det inte matchade något vidare så blev det tillslut den klassiska kombination turkost/blått och brunt, snyggt! En sen lunch intogs på Paprika, hade aldrig varit där förut men Y var tydligen väldans förtjust i detta ställe, och vi beställde kyckling paninis, det var väldigt gott och jag förvånad över att man fick sallad till för det var så billigt, bara 40kr!!!!! Efter maten blev det efterrätt, Y tog kladdkaka och eftersom det bara fanns en bit så tog jag chokladmuffins, gott! Hon bjöd mig på typ halva min muffins eftersom jag inte hade tillräckligt med pengar kvar, snällt. När vi satt och väntade på bussen ringde vi ett gäng för att sticka te kåsjön på kvällen, men sen när vi kom hem kom Y på att hon skulle rida på kvällen så vi fick sticka direkt bara vi 2, men det var skojj det med!

Jag kunde inte bada, alla tjejer vet varför, men jag hade på mig min nya bikini och gick till mitten av låren typ och tvättade håret, skönt. Jag lyckades även med konststycket att tappa mobilen i vattnet 2 gånger, haha. Den gled ur fickan. Som tur var överlevde den, det är en liten söt sak jag har till mobil och nu vet jag även att den är tålig, den fick några märken av att slå i berget men det syns bara på närhåll. På kvällen blev det lite plugg i alla fall.




I onsdags började dagen kass, busschaffisen stängde igen dörren nästan i ansiktet på mig, störande usch! Fick lösa det genom att ta en buss te centrum, ta express bussen te stan och sen fick pappa hämta mig på svingeln. Det e ju typ problem med bussen var 2a, 3e gång man ska åka med den, sen, tidig, kör förbi en etc. Bil kommer lätt gå före lägenhet för mig.
Sen var det dags för ansiktsbehandling, inte liak kul när "min" hudterapeut slutat, men men.
Efter det gick jag till järntorget för att möta C, vi gick till språkcafét och jag tog en kycklingwrap, kostade 45 spänn och var stor och god. Vi satt och snackade i några timmar, sen gick vi runt lite runt järntorget, sen gick jag hem te henne för att se hur hon bodde i några minuter innan pappa hämtade mig.
Hade jobbiga hormoner denna dagen, och på kvällen drog jag mig undan och snackade i telen i typ 2 timmar.

I torsdags, alltså igår fick jag gå upp ganska tidigt för att hinna till Fridas avslutning, hon gick ur 9an och det kändes lite konstigt eftersom jag växt upp med henne och hon alltid varit mindre och jag sett henne så, hehe. När man går ur 9an e man ju inte liten längre....hehe.
Thina var iaf. med mig hehe, mötte henne vid halv 10, avslutningen började 10, det var nog den kallaste och mest deprimerade avslutning jag varit på hehe. Tråkiga låtar osv.
Klasslåtarna var usla hehe. Väntade ute i kylan tills F kom ut, hon grät en massa, och jag skrattade för hon var så söt, hehe. Jag tog också en massa snygbilder på henne.
Sen gick jag och T hem till mig och hade skojj, kollade på massa roliga klipp, snackade, fick några skrattanfall bla. för en helt orolig text i tidningen, hehe. Sen lagade vi amatörs thai haha, det blev gott iaf. Sen kom Krale och vi listade ut hur man kollade på film från videokameran direkt i tvn, och K var inte den stora hjälparen i det hela haha, men fick det bara att funka på den lilla tvn, men vi kollade på den iaf. Vid 7 följde jag T te bussen.
Sen gjorde jag nog inte mycket innan jag gick och la mig, hehe.
Gick upp vid midnatt och fixade lite grejjer och sen gick ja o la mig igen och lyckades somna om ganska snabbt.

Idag har jag typ mest pluggat, å bränt lite...hehe. Så denna dag har väl inte varit så skön, å hela helgen kommer ja få plugga, men pappa ville försöka klämma in ett biobesök också så vi får väl se.

Snart kommer det ett inlägg om vad som hänt de senaste veckorna, för min egen skull, detta e ju min enda dagbok och jag kommer nog ångra mig om jag inte skriver om vissa saker.

Kram på er så länge!






2 kommentarer:

Thina sa...

Hahaha det sorgliga var ju att den där grejen i tidningen inte ens var ett dugg rolig!!! :P Och inte ens jag skrattade så mkt som du gjorde!! :P

Anonym sa...

haha ne ja vet skrev ju att den var o rolig :P
haha ne:P
/sparks