måndag, september 10, 2007

Vardagsrutiner

Jag har funderat lite på hur jag ska lägga upp vardagslivet nu när jag börjar få ett igen, har kommit fram till att jag behöver rutiner i form av -
Städdag varje vecka då jag plockar lite plus göra några grejjer från städa/sortera/fixa listan.
Kankse tvätt och hänga in nytvättat i garderobern dagar.
Fast läggtid, kanske 11 eller halv 12.
Lässtund samt yoga/meditation/quigong varje kväll + ev.korsord.
Inte för mycket tv, kanske nån timme per dag med te, kvällsmat och tända ljus.
Fasta dusch dagar och ungefärliga tider för det.
Fast träning, promenad och liknande dagar.
Fast planera veckan och skolan/läxor dag.
Ungefärlig middagstid för varje dag.
Ta fram kläder inför hela skolveckan i början av veckan (tycker ju det är roligt med kläder&accesoarer men har inte tid/ork på morgonen!)
Börja fylla&sätta in vattenflaska i kylen varje kväll, samt fixa mellanmål/välja&skölja av frukter.

Vardagsrutiner, hej och hå!

Föriövrigt skulle det vara skönt med lite riktig sommarvärme en helg, sen får hösten komma om den vill!

Imånn börjar jag med "tre timmars diet", man käkar var tredje timma, inte för stora portioner och lunch&middag ska vara enligt tallriksmodellen.
Det blir alltså typ frukost vid halv 7, mellanmål vid halv 10, lunch vid 12, mellanmål vid 2-3 tiden, middag vid 5-6 tiden och mellanmål vid 8-9 tiden.
Mellanmål e typ 2 frukter, en rejäl macka, en burkbarnmat, drickyoughurt, smoothie, knäckebröd med keso, koktägg etc.

Nu måste jag verkligen sova, natti!

3 kommentarer:

niffin sa...

Det låter verkligen som bra idéer.
*beundrar din ambition* :)

(Var tredje timme verkar supervettigt, för man får inte de där schackningarna (ähm, läs blodsockerfallen..)

Anonym sa...

Låter verkligen som jättebra rutiner. Lycka till med både de och dieten :)

Anonym sa...

niffs; jo de e nog bra...
aradil; tackar!