lördag, september 01, 2007

Tjejsnack x3

Vecka 35 - Musik

Vad lyssnar du på för typ av musik och vad är det du gillar mest med den musiken?
Jag lyssnar på allt möjligt, jazz, rock, pop, country, house, indie, techno, pojkband..... Svårt att beskriva vad man gillar mest olika typer av musik, men jazzen för att den berör mig, country för att den är så skön och har ofta bra texter, rock/pop för man blir glad av den.....

Vad lyssnade du på när du var yngre, i tonåren? Om du är tonåring nu, så vad lyssnade du på som barn? Som barn var det väl det som "alla andra" lyssnade på, typ spice girls, a-teens osv. men även lite av de brorsan lyssnade på typ techno och lite sånt. Började även gilla Christina Augilera vid en ganska ung ålder, tyckte även om blumchen.

Finns det någon musik du inte klarar av att lyssna på? Vad, varför?
Riktigt hård hårdrock tycker jag inte om, jobbigt att lyssna på.

Nämn fem artister du har sett live/skulle vilja se live.
5 jag sett -
1.Westlife
2.Anastacia
3.Michael Bublé
4.Robbie Williams
5. Justin Timberlake

5 jag vill se -
1. Christina Augilera
2. Spice Girls
3. Pussycat Dolls
4. The Corrs
5. Mark Knopfler

Har du någon autograf, vem/vilkas? Finns det någon du skulle vilja ha?
Japp Emma Bunton (Spice Girls), Jessica Folker och några till som jag inte minns... bryr mig inte så mycket om autografer men skulle såklart vara kul att ha Robbies och The Corrs!

Vecka 34 - Ålder


Spelar åldern någon roll? När, varför?
Ja det gör den, i relationer t.ex. Man är olika mogen vid olika åldrar osv.
Även när det gäller lagar, t.ex. när man ska få köpa sprit, bli myndig osv.

Har du önskat att du var yngre/äldre än du är någon gång? När, varför?
Ja ibland vill jag inte bli vuxen...och ibland vill man vara vuxen haha!

Har du ljugit om din ålder någon gång, varför, i vilket sammanhang?
Kanske på internet, eller lagt till nått halvår/år när nån bekant undrat eller nått.

Hur gammal vill du bli om du fick leva ett friskt liv? Motivera!
Om jag är frisk vill jag nog inte dö, så länge som mina nära och kära lever och är friska och världen är en trevlig plats.

Vilken ålder i ditt liv så här långt, har varit den bästa? Motivera!
Ojoj, dem har varit bra på olika sätt så jag kan nog inte välja.

Vecka 33 - Kärlek

Minns du din första riktiga kärlek? Var, när, hur?
Har inte riktigt bestämt vem som var den första riktiga kärleken.....

Minns du första killen du hade? Kommer du ihåg hur det var? Kändes?
Haha har inte bestämt mig där heller ;)

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Varför, varför inte?
Tror man kan bli intresserad och attraherad av någon vid första ögonkastet.

Vad är kärlek för dej?
När man vill en person väl och vill vara mycket med den personen och ställa upp för den personen.

Har du en pojkvän/flickvän för tillfället? Hur länge har ni varit tillsammans, bor ni ihop? Distans? Om inte skulle du vilja ha det nu? Motivera.
Nej det har jag inte, träffar jag någon så kanske jag vill ha ett förhållande men är inte säker på om jag orkar prioritera någon annan så mycket.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh Robbie Williams har jag alltid velat se, det skulle vatt coolt.

Anonym sa...

han e grym på scen! så om du får chansen nån gång, ta den;)
Sparks