lördag, maj 19, 2007

God mat och goda skratt

Ellu! Idag har jag varit produktiv och gjort tzatsiki haha, och även sallad, samt "rensat" jordgubbar. Sen har jag njutit av en 3 - rätters måltid i gott sällskap, första sallad med fetaost och tzatsiki samt baugette, sedan fläskfilé med rödvinsås, dansk bearneisesås, färskpotatis (MUMS!) alternativt hemmagjord klyftpotatis, till efterrätt blev det jordgubbar och glass samt mjukpepparkaka och fudge.
Så nu är man mätt och glad.
Sen blev det mycket skratt, prat och diskussioner om allt från min promenad till Allum i vintras till hur många brott man begår till skolsystemet och elektronik och märkes hetsen.
Det är lustigt hur saker och ting förändras för några år sedan var jag inte alls speciellt med min familj eller släkt men nu är jag det på ett helt annat sätt, det känns som jag står närmare alla och alla även står närmare varandra, härligt.

Måste berätta en väldigt lustig sak som hände, jag visade min påskkorg för kusin, bror + tjej och dem tyckte att jag stödde plastkonsumtion eller nått sånt för korgen hade varit fylld med plastägg och så skulle jag vända mig om och ställa tbx den på mitt rum och då stod farfar där så jag blev ju livrädd först och flög bakåt innan jag fattat vem det var haha, det skrattade vi alla gott åt.

Nu är jag faktiskt lite trött och klockan är bara 10, även fast man blir lite lurad av att det är ljust så länge.

Måste bara säga att det är himlans bra att blogger har börjat spara inläggen automatiskt så man slipper vara med om den så irriterande händelsen att när man publicerar så försvinner internet uppkopplingen eller nått.

Ne, nu får det räcka, ha det bra, sov sött.

KRAM

3 kommentarer:

niffin sa...

Låter som en toppendag! (Mmm, vilken mat.)
Jättebra grej som Blogger infört.

Aradil sa...

Härligt att du upplever att ni kommit närmare varandra!

(Toppen med nya autospar)

Anonym sa...

Hihi ja absolute :)
Aa hejja blogger ;)¨

A härligt indeed.
Tipp topp!

/sparks