söndag, december 17, 2006

Härlig känsla

Liseberg var trevligt, gott julbord och mysigabodar och vackra ljus :)
Självklart röstade man på morrongängets gran i gran prix ;)

När jag kom hem och steg in genom dörren och skymtade granen fick jag en härlig känsla i kroppen, en såndär julkänsla och lovkänsla, jag behöver inte gå te skolan imånn känsla typ... :) Underbart :)

Fast jag tycker julen har kommit lite för fort, snart e julafton här och jag har knappt hunnit njuta, inte ens julpyntat mitt rum, men men. Pyntet får ju ändå stå kvar ett tag sen:)

Men snart är den här och julkänslan e definitivt här, några klappar är det allt kvar och köpa och sen har jag ju fått en liten paketkalender att öppna :)
Sen blir det såklart att käka massa julkakor och slå in paketen och göra fina etiketter :)
Julen är en pysslares höjdpunkt, haha :)

Slänger in Tjejsnacks julfrågor -
· Vem firar du jul med? I år blir det mina föräldrar, mina två storebröder och min farfar.

· Vad önskar du dig i julklapp? Detta är önskelistan som fina päron fått :)
Teater biljetter – Asiat i spa’t på Lisebergsteatern och Lögn i helvete på lorensbergs teater.
Cd- skivor -
Anna Christofersson & Steve Dobrogosz – It’s always you
Robbie williams – Escapology
Robbie Williams – I’ve been expecting you
Robbie williams – Sing when you’re winning

Böcker -
”Robbie the story” av magnus sundholm
Medlemskap i Wettergrens läslusta

Annat -
Morgonrock
Smyckes skrin
Presentkort kurorten
Pengar

· Tror du på tomten? Nej. (Och jag har sagt att jag inte tänker lura mina barn om jag får några, men det säger min pappa att jag kommer göra iaf. och om jag inte gör det ska jag få 1000 spänn haha)

· Hur ser din julafton ut hemma hos dig/i din familj? Ingen jul är den andra lik i princip. Så blir de när man har skildaföräldrar, men i år ska de fira ihop för första gången sen jag var gick i 2an om jag minns rätt. Men jag har haft allt från stora jular med mycket släkt och så jular med bara pappa, bror och farfar eller morbror. Ibland har mina bröders dåvarande flickvänner varit med.
Ibland har det varit mest min mammas före detta sambos släkt.
Ofta har jag haft ett julfirande den 23e och ett den 24e.
Det är iaf. alltid massa mat och kakor och paket =)

· Brukar du julbaka? Om ja, vad? Japp det gör jag för det mesta. När jag var liten var det väl mest pepparkakor. Detta året blev det honungskaka, knäck, mintkyssar (som fastnade i det extremt kassa bakplåtspappret) och marsipan figurer.

3 kommentarer:

niffin sa...

Knäck! Blir extremt sugen nu. ;)
(Ja, visst har denna månaden gått fort!)
Kan nästan lova en tusing, jag med. :P

Aradil sa...

Skulle också vilja gå på Liseberg och få mig lite julstämning. Har varit himla svårt att frammana den i år. Kan tänka mig att åsynen av gran gör skillnad.

Låter gott med knäck och mintkyssar *dreglar lite smått* :P

Anonym sa...

haha men ja ska bli en alternativ förälder haha :P ne men de beror kanske lite på hur den man gifter sej med vill ha de å gör men ja kan inte tänka mej att ja kmr jobba hårt för att få dem att tro på tomten...

hihi ja liseberg e bra för stämningens skull =)

ja de e mums!