tisdag, augusti 22, 2006

Langt inlagg (forhoppningsvis)

Hejsan :) Jag har antligen tillrackligt med tid for att skriva ett langt blogginlagg. Tankte mest skriva om bra saker, det andra ska man ju glomma och jag mor nog battre av att skriva om bra saker. Som ni sakert vet so ar jag i usa och har darfor inte alla bokstaver och for darfor anvande mig av a och o ibland istallet.

Liten "kalender" over saker jag gjort:
Tisdag 8 augusti: Flog hit, allt gick bra, kom hit och kopte mat pa wendys. Fick hemlangtan nar jag gick och la mig.
Onsdag 9 augusti: Gick po visningstur i tradgarden och akte och handlade mat. Spenderade kvallen pa flygplatsen med att ta emot studenter.
Torsdag 10 augusti: Gick till skolan for att valja amnen och fo rundtur.
Fredag 11 augusti: Forsta riktiga skoldagen. Nar jag kom hem kom joyce&sam's (tillfalliga vardforaldrar) dotter samt son hit och vi ot fish'n chips (typ) och sedan akte vi med deras andra dotterson och hans tjej till en rockkonsert. En lokal sodan med flera olika smaband som spelade. I borjan var det ratt trokigt men sedan traffade jag och Klara en tjej vi hade pratat med pa flygplatsen, och hennes vanner so do hade vi roligt. De var valdigt nyfikna och vi satt pa utsidan och pratade i flera timmar :) Nar vi akte hem var vi 8pers i bilen, fraga mej inte hur vi fick plats for det fattar ja knappt sjalv haha.
Lordag 12 augusti: Vi okte till kusten for att lamna av Klara hos hennes riktiga vardfamilj, de hade ett stort hus och en pool. Kusten var verkligen helt forstord, ofattbart. Och folk klagar po att usa inte hunnit bygga upp och sont an, ni ska holla tyst tills ni ser det med egna ogon! Det ar inte so latt att bygga upp all den forstorelsen.
Sondag 13 augusti: Akte till en annan utbytesstudents hem och kakade, var pa michael's (typ jattestor panduro liknande butik), bakade brownies (ja also blandade brownie mix med mjolk och agg hihi), spelade kort och pratade.
Mandag 14 augusti: Skola igen.
Tisdag 15 augusti: Skola soklart, pratade en massa med Fredric i telefon.
Onsdag 16 augusti: Skola och sen minns ja inte om ja gjorde natt speciellt, senaste veckan var typ skola, prata i telefon me nan hemma, ata middag, plugga, duscha, sova.
Torsdag 17 augusti: Skola....;)
Fredag 18 augusti: Skola och sedan vidare till Bonnies (Joyce&Sam's dotter) hus. Gick pa konsert med hennes son och hans vanner, kvallen var en enda stor rora och blev inte alls som den skulle. Vi seriekrockade pa vagen dit so nu har man varit med i en bilolycka ockso hihi.
Lordag 19 augusti: Akte och handlade saker till valkomstfesten, det var pa en stooooor supermarknad vi gjorde det. Akte och flyttade en annan student, so nu har jag varit i Louisiana, hihi.
Sondag 20 augusti: Valkomstfest/orientation med alla andra utbyteststudenter i omrodet. Vi ot massa gott som brownies, olika sorters bakverk,chips m.m. Och badade i pool och pratade och hade det trevligt.
Mandag 21 augusti: Skola, pratat me EF boston, Bonnie med familj var har for att ata middag med oss. Pluggatt infor halsaprovet som jag har imann och nu suttit har en stund.

Pa torsdag ska jag traffa ledaren av en ungdomsgrupp i kyrkan och pa sondag ska jag ga pa den ungdomsgruppen.

Lista pa saker som e annorlunda har i Usa:
Var spolknappen pa toaletten sitter
Alla byter lektionsamtidigt so det blir som filer i korridorerna, korsningarna ar hemska och har man long vag att ga for man kora om folk.
Man ater lunch mitt i en lektion tillsammans med den klassen man har just do.
Man har ingen fastklass eftersom man laser olika amnen.
Om man kor ot fel hall pa vagen so stor de "wrong way" haha.
Juice, mjolk osv. ar i plastforpackningar och inte i tetrapack.

Amnen jag laser:
Biologi 2 - inte speciellt svart, rolig larare.
Homeroom social and human services - alskar den lararen.
Engelska 2 - skit svart.
US history - ganska svart men lite roligt ockso.
Kor - Kul, galen larare.
Psykologi - Kul och latt (hitills)
Math topics - Ganska latt, det luktar dock valdigt ackligt i det klassrummet
Franska 1 - underbar larare, ganska latt hitills.
Halsa - typ bara freshmans i klassen, latt kurs.

Undrar ni natt mer so for ni fraga, nu ska jag kila.
Ta hand om er! KRAM

4 kommentarer:

Maria sa...

Vad spännande allting verkar vara! :)
Psykologi är riktigt kul.

niffin sa...

Intressanta ämnen!! Hrm, förutom matte då.;)

Sparkling sa...

Ja de e spannade och psykologi e jattekul, hur e de me dej?

Hihi matte e deeeeg haha hoppas allt e bra med dej

Kramar

Sparkling sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.