torsdag, augusti 10, 2006

I usa nu

Hej! Jag ar framme nu, har varit har i snart ett dygn kanslorna pendlar, ibland hemlangtan ibland gladje. Det ar svart att forsta att jag ar har och sa. Flygresan gick valdigt bra trafade massa goa studenter och blev inte sa aksjuk de va mest vid landningarna. Frankfurt och washington ar bland de varsta jag varit med om, daligt skyltat och varmt och jobbigt. hade jag varit ensam hade jag nog varit kvar pa frankfurt nu haha. Min valkomstfamilj ar snalla de har stor tv, nej inte stor enorm!! plus en projektor och skarm och modern data plus en data till tvn. Min vardmamma ar rc och maste jobba med det ganska mkt. Jag bor med en svensk tjej, klara hon ska bo har tills typ fredag vi flog hit tillsammans hon e toppen och skont att kunna prata lite svenska ocksa. De har en hund som e urgullig. Har traffat deras dotter och tva barnbarn tjejen e underbar hon e sa trevlig och framat och vill att ja a klara ska vara hennes systrara lr natt hon vill att ja ska bo med henne en vecka haha. Jag kanske ska bo lite hos dom pga. min aksjuka de bor narmare skolan vi far se vad som hander. Ska till skolan pa fredag och traffa counselor. Allt ar spannande och jag har sa mkt att beratta men jag tror att klara vill ha datan och vi ska snart till flygplatsen for att ta emot 3 studenter, skojj! Det var 2 studenter pa flygplatsen och valkomnade oss igar, kul! Alla ar valdigt trevliga. De har en stooooooooooor tradgard. Det askar sa tvcn dog men nu later det som den funkar igen. Hunden, sultan ligger vid mina fotter nu jag ar kar i han hahaha. Drickan e acklig haha jag ska borja gora som klara och ta vatten. Hos familjen dricker jag juice och mjolk det ar gott men pa restaarunger smakar allt SOCKER way to much haha. I affaren har de en rad med bara flingor och en med bara vatten haha. Man kan ej dricka kranvattnet utan man dricker vatten som kommer fran en vattenapparat i kylen som typ e filtrerat haha. Airconditon overallt och det ar sa varmt att man knappt kan vara ute och det ar valdgit fuktig luft. Nu regnar det sa det e lagomvarmt nu.
En annan rolig grej e att pa en offentlig toalett jag var pa sa var tvalen, vattnet, spolningen och pappret automtiskt haha. Och de har massa stora affarer har. I affaren sa packar den som sitter i kassan varorna, i en massa mindre pasar och ibland har det nan som bar det ut.
Har ni mojlighet sa far ni garna ringa det e kul, ni kan maila mej om nr, vi ar 7 timmar efter har tank pa det hihi.
Nu ska jag ga ha de bast bast bast! krraaammmm

5 kommentarer:

Anonym sa...

Låter ju väldigt spännande!! :) Du kommer nog få det härligt där tror jag!

Anonym sa...

Wiie!! Låter som en jättebra start. :)

Anonym sa...

Hei Antonia:)
Takk for linken til bloggen,skal bli spennende å lese den.
Hvor lenge blir du der forresten?
Lykke til videre!

Maria sa...

Vad bra att du har fått en så bra start :)
Min pappas kompis åkte också som utbytesstudent efter nian och han sa att det var det roligast som han har gjort i sitt liv, hoppas det samma gäller dig :)
Sköt om dig!

Sparkling sa...

Ett ar ska jag vara har...

tack for kommentarerna det varmer och uppskattas att lasa tyvarr sover ni nu :( ta hand om er kraam