torsdag, februari 10, 2011

Mycket som hänt på kort tid...

Hej! Har mycket att berätta, får nog bli flera inlägg dock ;) Kan ju börja med att säga att jag har flyttat! Jag har fått min egen lilla lya i Varberg där jag pluggar. Det känns sjukt roligt och spännande! Kommer dock åka hem en hel del helger, speciellt om vi är lediga mer än 2 dagar i streck, men ändå, kommer vara mycket i min nya lya också såklart! Jag har ju även varit i Egypten...det får bli ett eget inlägg dock!

Just nu ligger jag i min kökssoffa och har ätit hemmalagad quornfärssås gjord utan recept, gott! :) Försöker inreda min lilla lya så gott det går, den är möblerad vilket är bra och jag får inte måla om eller något sådant men man kan ju pimpa ganska mycket ändå! Väggarna är i trä, så man kan sätta upp bilder med häftmassa, finfint! Sedan får man ju pimpa med dekorationer, kuddar osv. Återkommer med bilder när jag kommit mer i ordning! Imorgon kommer pappa ner, vi ska åka och handla lite mer grejjer som jag behöver och sedan åker jag med honom hem till götet. Har ingen skola förrän på Onsdag nämligen, så blir att åka hem denna helg.

Jag borde egentligten plugga nu men jag orkar inte, har haft skola hela dagen och det va rätt segt. Sen har det varit grått och trist ute och det ger ingen energikick direkt! Men jag har lagat mat, packat upp alla kläder och röjt i köket så jag är rätt nöjd ändå! Hittills har det gått bra att hålla lägenheten ren och fin faktiskt, det trodde ni inte! Men det kanske bara är en fas haha. Igår var vi i alla fall ute, mitt första musikquiz på Cheers and Beers, en liten tradition bland studenterna här :) Det var roligt, och vi hade 17 rätt av 20 om jag minns rätt. När vi gick hem så flummade vi väldigt mycket och lekte med vägskyltar...moget jag vet haha.

Nä, gäspgäsp. Nu ska jag kika runt lite på nätet efter vad jag kan tänkas köpa imån :) Kram!

2 kommentarer:

niffin sa...

Supergrattis!! Måste vara underbart att bo i första egna! :D

Sparkling sa...

Tack! Indeed!