fredag, augusti 28, 2009

Step back to reality

Hej! Idag började jag skolan, först hade vi typ klassamling med info. Skolan har tydligen värsta "krisplanen" för svininfluensan, ja tkr kanske de va lite överdrivet eftersom det kommer en flunsa varje år men men. Bl.a. ska lärarna använda handsprit ofta, men vi får inte handsprit på toaletterna eftersom elever på nån annan skola då druckit handspriten (fy fan vad äcklig, snacka om desperat efter alkohol). Sen var det lite kul att dom gjort en "vikarelista" som bl.a. innefattar vissa lärares partners? Haha XD. Jaja bra att dom e förbredda i alla fall. Sen var det väl inte så mkt mer intressant info. Nästa torsdag ska vi få mer info om projektarbetet. Något segt med håltimmen som var efter det, speciellt eftersom man bara får göra studierelaterade grejjer på plan 2-4 och vi inte hade nått sådant att göra och det var lunchtid på plan 1. Jag satte mig och skrev in födelsedagar i loggboken typ haha! :D Sen hade jag min första fotolektion. Skolan har Nikon kameror men läraren tyckte jag skulle ta med min egen i framtiden då det är lättare att hålla sig till samma märke typ och bli kompis med sin egen kamera. Vi fick en uppgift att göra under lektionen, vi skulle ta tre bilder (eller ja vi fick ta rätt många men sen fick vi ju radera), ett porträtt, en vy och en på temat rörelse. Jag tog porträtt på en tjej i kursen som även tog porträtt på mig. Som vy tog jag motorvägen från en bro, som rörelse tog jag på en staty utanför Ullevi med typ gubbar som gjorde olika rörelser. Blev rätt nöjd i alla fall :) Vi har två lektioner i foto i veckan, den ena är en föreläsning med mkt folk och den andra är med en liten grupp. Vi kommer även få photoshop på våra datorer, vilket vi inte får annars för det kostar ju pengar. Och jag hade faktiskt tänkt på det typ samma dag att jag skulle vilja ha ps på skoldatorn när man har håltimmar, så nu får jag det, jippie! :)

Annars har jag inte så mkt mer att berätta, somnade i soffan 2 timmar på kvällen, så det är verkligen back to normal haha. Har inga lektioner på fredagar, så är ledig imånn, göttans!

På lördag är det parteeey som gäller! :)

Inga kommentarer: