fredag, juli 24, 2009

This beat

Hej! Dejten igår var ingen höjdare, haha, nog sämsta dejten i mitt liv so far haha. För de första var han sen men detta råka han smsa till sin kompis istället för till mig. Sen när jag smsade och undrade var han var så trodde han att jag var hans kompis och svarade typ "skämtsvar"...så jag var på väg hem när han ringde och insåg sitt misstag. Vi träffades i alla fall men jag kände väldigt fort att det inte fanns någon kemi där så jag lyckades avsluta dejten ganska smidigt med hjälp av älskade Johanna. I övrigt igår så packade jag lite, duschade och lite annat smått och gott.

Idag har jag och J varit på Allum, jag köpte schampoo, böcker och pennor. Tyvärr så har adlibris klantat sig lite, jag beställde bara böcker med kort leveranstid för att de skulle komma fram innan jag åker till Italien men sen blev dom försenade så nu hinner jag inte få dom, hoppas att dom får ligga på uthämtningstället i två veckor bara för annars vet jag inte riktigt hur det funkar om jag blir betalningsskyldig eller what. Jag kan ju inte hämta ut dom när jag inte är hemma liksom. Fick i alla fall köpa 4 pocketböcker på Bokia istället, lite dyrar men man fick i alla fall 4 böcker betala för tre. Vill helst ha pocket, lättast tycker jag när man ska ligga vid poolen och så och läsa. Hade inte så många pocket hemma men en del, så nu har jag ett rejält lager med mig på resan, gött! Lite tvätt och sånt där har jag kvar och en del att packa men inte så jättemycket. Nu tänkte jag tömma kamerorna och ladda kamera batterierna :) Så att jag kan packa ner sladdar och laddare sen. Känner mig inte speciellt stressad i alla fall, men längtar! Tiden har flugit iväg men ska bli väldigt gött att komma iväg! :)

En annan liten tanke jag fick förut, jag är så tacksam över små saker såsom att kunna gå och shoppa lite med sin bästa vän. Jag kanske inte kan köpa allt jag vill ha, men en del, och det är en upplevelse. Jag är tacksam över att ha nån att tråna över skor med och jag är tacksam över att kunna köpa 4 bra böcker eller något snyggt klädesplagg. Saker som många tar för givet men som många inte ens kan drömma om. Det gäller att ta vara på de små guldkornen i livet. Så ville bara säga det, jag är så tacksam för de enkla men underbara sakerna i mitt liv!

Ha en skön kväll!

1 kommentar:

niffin sa...

Så det kan bli med dejterna. Tur du har en bra "livlina" där i J. ;)

Vad köpte du för böcker?! *intresserad*