måndag, april 16, 2007

Poolen har tittat fram

Hallu!!Hoppas ni har haft en bra helg, I sure did!I fredags efter vi varit po kontoret so okte jag och ash till walmart for att handla mat (vet inte om jag namnt det tidigare men pat har skadat ankeln so hon kan typ inte go so bra).Jag hade bestamt mig for att laga dem flygande jakob so vi skulle bla. kopa chili sauce och vispgradde. Jag hade sagt att ja skulle ha whipped cream, men ja skulle tydligen sagt whipping cream, men det visste val inte ja, hade aldrig hort uttrycket whipping cream och i sverige sager vi ju i princip bara vispgradde o inte vispadgradde. Men i USA ar ju marknaden for fardig vispad, sotad gradde mkt storre, i sverige e ju fardig gradde lite som shake n bake - folk rynkar po nasan ot det so att saga. Ash var forvirrad, jag var forvirrad, hon kande inte till den typen av gradde jag ville ha for man anvander uppenbarligen inte gradde po samma satt har i soser osv. man har val andra soser oso har. So vi kopte fardig vispad gradde, och nar vi kom hem so sa pat att hon kande till den andra sorten o att vi skulle kopa den en annan dag for det blir inte gott med den vi kopte, o ja smakade po den vi kopte o shit va sot den var, inte konstigt att amerikanare e feta om dem e vana vid sont po tortor oso, fast iof. har dem val oftast glasyr po tortor oso har. Sen var det do chili saucen, forsokte forklara for bode ash och pat innan, de ser ut som ketchup o finns i sonadar glasflaskor fron heinz, men nix dem hade aldri sett det. Men tillslut hittade vi det vid ketchupen, och det var den sista flaskan haha, tur att vi fick tag po den annars hade ja trott att de inte fanns chili sauce i usa haha. Vi kopte aven en hog med andra grejjer och glass! MUMS! Jag valde banana split (det finns soooo monga smaker har!) och ash tog rocky road. Banana split var god, inte lika god som cookiedewchocolatechip icecream, och den smakade inte so mkt banan, men god iaf.Till middag vart det lax och pasta, men pat kan inte ata lax pga. allergi som hon nyss fott och dem har ej exakt faststallt vad hon for ata an. Sen ot vi glass och kollade po ash's bilder po hennes barbara.Sen kollade jag och pat po 2 LOST avsnitt, ett hade vi sett innan - den fron i onsdags men vi sog den for att innan hade vi ju inte sett dem som varit innan o de behover man typ, och sen lagger man marke till mer grejjer om man ser dem 2 gonger. Efter det var jag trott och tankte go och lagga mej, men sen nar man val kommit i sang ar man oftast inte so trott langre, och det oskade, och folk pratade osv. fast det har ja inget emot, kan absolut somna med ljud. Men sen ringde det och det var te mej, thea ringde igen hihi, hon hade precis slutat jobbet och ville gora lite planer med mej, vi hade tankt traffas idag men sen ringde hon inte igor, lr so var vi inte hemma nar hon ringde, so de for bli en annan dag.Men somnade jag.Igor tog jag det lugnt och kakade frukost, kollade po tv, tog en dusch, gjorde mig i ordning och sen vid 3 eller 4, eller nott dar i mellan so okte vi till downtown Jackson for att promenera till formon for hudcancer. Det var rejalt blosigt och vi var typ dar en timme innan starten, och mitt longa hor bloste som bara den, och det var kyligt. Vi fick iaf. t-shirtar som de stod run from the sun po, cute. Nasta or for de bli run from the wind, haha (ne de va inte jag som kom po den skamtet). Eller fick, och fick...det var non avgift man betalade for att fo delta som gick te hudcancer, typ 20 dollar, men eftersom ja inte stod for kostnaden kan man saga att jag fick den.I alla fall so e de so att ed och pats vanners dotter, annas barndomskompis typ nyss har opererat bort hudcancer, och pats syster dog i hudcancer nar hon var 32, om jag minns ratt.So Jennifer, som hon med hudcancer heter och hennes foraldrar kom dit och vi gick med dem. Jag hade ingen aning om att det skulle vara so longt! Ca en halv mil....inget for min kondis haha. Asso jag kan go os longt i vanligt tempo men det har var typ powerwalk tempo so det kandes i vaderna, o man blev svettig! En stor anledning till att det var so jobbigt var iof. att jag fick holl, och det har ju inget med kondis att gora. Men jag klarade det, och den sista amerikanska milen var inte so jobbig for do hade man anna kommit in i det, ur vor lilla grupp gick ja sista haha, med jennifers foraldrar, men dem var trevliga att prata med. Forst var pat och ed, pat var iof. i rullstol, pga. ankeln haha. Vi okte namnligen forbi kontoret innan for att hamta en rullstol till henne haha.Hemma oker hon runt po en skrivbordsstol med hjul haha, det ser kul ut nar hon har sitt kna po stolen och puttar med den andra, haha. Hon flyger fram, haha.Efter "promenaden" so stannade vi en stund for dem typ lottade ut priser, och sen okte vi till en liten restaurang dar Jennifer jobbade i High School, och en grej hon skrivit po en krittavla var fortfarande kvar haha, det var alltso typ 10 or sen lr mer haha.Jag tog en hamburgare med en liten sallad och bonor, mums, amerikanarna e so bra po bonor i sos! MUMS.Nar vi kom hem kollade jag lite po tv, kakade lite glass och gick sen och la mej och laste en stund. Borjade po en ny bok som heter "Mina hemligheter" den ar skriven av Sophie Kinsella, och ar med i wettergrens laslustan. Den e valdans bra so far, en sondar stracklasarbok som kommer igong direkt, alskar sona!Idga borjade dagen med kyrkan, eller ja den borjade iof. med frukost och att jag lyckades gora iordning mig po typ en kvart. Jag hade ingen jatte bra kyrkoutfit med mej, hade inte tankt po att ta med non bra kyrktopp, hade flera underdelar men ont om overdelar. Hade iof. kunnat ta en klanning men bestamde mej iaf. for den vita piken som hade hangt ut sej soppas att den inte var so skrynklig langre. Till det blev det min svarta kofta som dolde det mesta av skrynklorna, haha. Korde de nya svarta caprisen till det, och de roda skorna.Kyrkan var trevligt, ja gillar atmosfaren i kyrkan har i USA. I alla fall den som Rigdons gor till. Efter det okte vi till Sam's och kopte lite olika grejjer, bla. whipping cream som man fick kopa i en lika stor forpackning som mjolk haha, som sagt amerikanarna har inte samma matvanor som oss och anvander uppenbarligen inte gradde po samma satt.Efter det okte vi hem och ot lunch, "stekta mackor" haha, eller grilled som dem kallar det, gott iaf. Och ett gang med vindruvor till det. Sen var det dags att avtäcka poolen, haha var tvungen att fixa fram ett ä dar annars blev det avtacka haha, oftast gor det bra med o och a istallet men just i detta fall so blev det ju ett annat ord utan ä:et. Poolen var smutsig haha, mkt smutsig. Men det hade tydligen varit varre vissa andra or sa dem.Efter det var avklarat so gick jag upp och laste i min braiga bok. Och sen snackade jag lite snabbt med pappa innan det bar av till Target, in och kopa bokhylla till ash och sen ut igen och vidare till skoaffar. Dem hade monga fina partyvaskor dar, inte for att ja behover en till, tvo racker for mej. Dock hade dem inte so monga snygga handvaskor, och jag skulle behova en mittimellan vaska, for ja har en liten och en stoor. Skor hade dem gott om, for ta mig pappa dit nar han kommer so att han kan kopa skor till mig. Behover ju nu joggingdojjor och har inte hittat nora i Sverige, kanske kan hitta har dar dem har battre utbud, funderar po ett par sneakers fron sketchers eftersom ja ando inte joggar.Sen skulle ja vilja ha ett par logklackade festskor, egentligen vill ja dock ha halften av alla hogklackade skor i butiken haha. Men ett par logklackade festskor for avslutningar etc. e vad jag behover och det har jag ej hittat i Sverige, men som sagt e de battre utbud har. Sandaler behover jag ockso, synd bara att jag inte tkr flip flops e bekvamt for de finns so monga snygga sona.Onskar att vi hade so mkt affarer o grejjer i sverige......sog jatte snygga tavlor po target t.ex. men dem e ju svora att packa....IKEA e man ju so trott po!Anyways kopte ja ett par solglasogon i skobutiken, jattesnygga for typ drygt 40kr, de ni! Visst det var inga Guccis men heller inga "kopt po ica kvalite".Hellre monga par an dyra par haha.Efter det okte vi till Lowe's som e typ som Hornbach och Bauhaus for att kopa farg, det tog ett tag for dem att forsoka mixa ratt ton oso so vi kollade aven po bla. dynor till solstolarna. Dem kunde inte riktigt bestamma sig och frogade mej vilka jag skulle valt, jag pekade po ett par som var typ en harlig varmorange ton med typ vita blommor, o pat bara "never mind hahaha".Randiga, grona blev det iaf. tillslut.Och efter det okte vi hit, till kontoret. Ska nog inte vara kvar har so jattelange till.Till middag blir det kott, mums.Forresten hade vi tacos igor till lunch, 3e gongen ja har det har haha.Ne nu for de racka! KRAM po er och ha de so bra!

3 kommentarer:

niffin sa...

Å, vad långt, härligt & intressant att läsa! :P
Fortsätt & ha det bäst nu & kram!

Anonym sa...

hehe aa de blev ratt longt! kram / sparks

Anonym sa...

fan va långt. när kommer du hem :( .... ;) /Nora